تایید نظرات رئیس مجلس توسط مقام معظم رهبری در دیدار امروز نمایندگان مجلس نهم

به گزارش خبرآنلاین، حضرت آیت الله خامنه ای در آغاز بیاناتشان با اشاره به گفته های علی لاریجانی فرمودند: تشکر می کنم از جناب آقای لاریجانی، از بیانات خوب و مفیدی که بیان کردند[ایــــنــــجـــــا] هم در نگاه به تاریخچه دستگاه قانونگذاری و مجلس ملی در کشور و در تاریخ کوتاه ما و هم در بیان آن چیزی که توقع از مجلس شورای اسلامی می رود.
رهبر معظم انقلاب افزودند: همین نکاتی که ایشان بیان کردند نکات درستی است و اگر انشاالله نمایندگان محترم مجلس آنچنان که امید و رجای واثق هم به این وجود دارد که در همین جایگاه با استقلال و آزادفکری و رعایت مسائل کشور با احساس شجاعت در مقابل دشمن و با امید به آینده حرکت های خودشان را برنامه ریزی و تنظیم و دنبال کنند قطعا کشور منتفع خواهد شد و پیش خواهد رفت.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس نهم با اشاره به سیر قانونگذاری در ایران گفت: مجلس نهم، پدیدار شناسانه می تواند از توشه تجربه گذشته خود بهره جوید و استراتژی نتیجه‌گرا را با بررسی فرصت‌ها و چالش‌ها، جهت نیل به اهداف سند چشم‌انداز، در پناه سیاست‌های کلی نظام، انتخاب نماید تا گام مهم در دهه پیشرفت و عدالت بردارد.
علی لاریجانی ضرورت اول را تدوین نقشه راه متناسب، گذر از مرزهای منافع گروهی و بخشی به منافع ملی دانست و با یادآوری اینکه مولفه دوم، زمینه‌سازی آرامش پویا در درون کشور است که دقیقا مغایر آرامش گورستانی است افزود: مولفه سوم، دستیابی به تئوری توسعه تعالی‌بخش است که با تجربیات گذشته و حضور صاحب‌نظران و نخبگان در مجلس، هدفی دور از دسترس نیست. توسعه‌ای که بر محور پیشرفت و عدالت و پاکدامنی شکل یابد و این امر، نیازمند نظریه‌پردازی عمل‌گرا بر مفهوم عدالت و چگونگی نفوذ ارزش‌های اخلاقی در مناسبات اجتماعی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مولفه چهارم در این راه، استقامت پایا در بیرون و به تعبیری در مقابل سلطه زورگویان جهانی است که به دلیل حرکت عزتمندانه انقلاب در این سه دهه، آنگونه که با آراستگی تمام در سخنان ۱۴ خرداد رهبر فرزانه انقلاب تجلی یافت، در این مقطع زمانی، آمریکا مزورانه، با سیاست دربهای چرخان، به روش‌های مختلف، در مقابل اراده ملت ستیز می‌نماید، بخصوص این کشور، بعد از طوفان بیداری اسلامی در منطقه و ترک برداشتن هژمونی آمریکا، به خاطر مصائب اقتصادی و سیاسی، از هرج و مرج دیپلماتیک و ناهوشیاری سیاسی رنج می‌برد. اینجاست که مجلس باید با رصد دائمی حوادث، سپر دفاع از حقوق ملّی باشد.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.