تایید یک استنت تازه حاوی دارو برای شریان‌های محیطی

۲۸ آبان ،

سلامت > درمان
یک استنت حاوی دارو ساخت شرکت” زیلور” بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان بیماری شریان محیطی در یک شریان معین در پا مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش تفسیری هلث دی نیوز این استنت شریانی یک لوله توخالی با دیواره‌های توری‌شکل است که برای بازنگهداشتن شریان‌هایی که باریک شده یا با لخته مسدود شده‌اند به کار می‌رود. این استنت با دارویی پوشیده شده است که به پیشگیری از باریک شدن شریان کمک می‌کند.

بیماری شریان محیطی(PAD) هنگامی رخ می‌دهد که مواد چربی به نام پلاک بر روی دیواره شریان تجمع پیدا می‌کند و مانع جریان خون اکسیژن‌دار به اعضای بدن می‌شود.

علائم این بیماری ممکن است شامل درد ساق پا، ایجاد زخم‌های پوستی یا گانگرن باشد.

ایمنی و کارآیی این استنت در یک بررسی بالینی بر روی ۴۷۹ نفر ارزیابی شده است. پس از یک سال ۸۳ درصد شریان‌های باریک‌شده که این استنت تازه در آنها کار گذاشته شده بود، همچنان باز باقی مانده بودند، در حالیکه در گروه شاهد تنها در ۳۳ درصد موارد شریان همچنان باز مانده بود.

شایع‌ترین عارضه جانبی ملاحظه شده این استنت باریک شدن مجدد شریان بود که نیاز به درمان مجدد برای برقراری مجدد جریان خون داشت.

این استنت برای زنان باردار، زنان شیرده یا زنانی که قصد دارند در ۵ سال آینده باردار شوند، نباید مصرف شود.

برای تایید نهایی این استنت باید یک بررسی بالینی دیگر بر روی حدود ۹۰۰ بیمار که این استنت در شریان آنها کار گذاشته است، انجام شود. 


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.