تا اواخر سال آینده انجام می‌شود عرضه رانا و سمند دنده اتوماتیک

فروردین ۱۴۰۳

تا اواخر سال آینده انجام می‌شود عرضه رانا و سمند دنده اتوماتیک

تا اواخر سال آینده انجام می‌شود
عرضه رانا و سمند دنده اتوماتیک

ممتازنیوز:مدیر طراحی قوای محرکه و سیستم‌های مشترک ایران‌خودرو گفت: به منظور ارتقای قوای محرکه محصولات خود و عرضه خودرو با جعبه دنده اتوماتیک برای مشتریانی که به دنبال آسایش رانندگی در این حوزه می باشند، با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، به انجام پروژه توسعه، نصب و تولید جعبه دنده خودکار از نوع AMT برروی محصول رانا و سمند اقدام کرده‌ایم.

مهرداد الیاسی افزود: این نوع جعبه دنده با تغییرات لازم بر روی جعبه دنده دستی موجود، افزودن مجموعه قطعات کیت AMT به آن و انجام کالیبراسیون توسعه می‌یابد و امکانات در اختیار راننده نظیر سیستم تعویض دنده همانند سایر جعبه دنده‌های خودکار بوده و وضعیت رانندگی تفاوت چندانی با سایر جعبه دنده‌های اتوماتیک نخواهد داشت.
وی افزود: بر خلاف سایر جعبه دنده‌های اتوماتیک که به سبب پیچیدگی‌های فنی خاص، هزینه تمام شده محصول را نسبت به حالت دستی بالا می برند، این سیستم اختلاف هزینه کم‌تری خواهد داشت و می تواند استقبال قابل توجه مشتریان را به همراه داشته باشد.
به گفته او مراحل امکان سنجی فنی جعبه دنده AMT) Automated Manual Transmission) در قالب پروژه‌ای در سال تازه آغاز شده و به عنوان جعبه دنده خودکار ایران‌خودرو توسعه خواهد یافت و روی رانا و سمند نصب و تولید خواهد شد.
مدیر طراحی قوای محرکه و سیستم‌های مشترک ایران‌خودرو از آغاز پروژه اصلی تا ماه آینده خبر داد و اظهارکرد: با توجه به مذاکرات فشرده در دست انجام با سازندگان قطعات این سیستم، به زودی اجرای قرارداد توسعه اصلی و سپس تامین آن در شرکت ایران خودرو آغاز خواهد شد.
به گزارش ایسنا،الیاسی زمان تولید انبوه این محصول را نیز حدود یک و نیم سال پس از آغاز اعلام کرد و با اشاره به پروژه توسعه گیربکس ملی که در شرکت تحقیقات موتور ایران‌خودرو (ایپکو) با همکاری مرکز تحقیقات ایران‌خودرو درحال انجام است، افزود: گیربکس ملی نیز با تامین سرمایه گذاری و بودجه‌های مورد نیاز و با هدف ارتقای مشخصات فنی گیربکس دستی در تمام محصولات ایران خودرو به تولید انبوه خواهد رسید.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. HA.M:

    سپاس.
    امیدواریم با کیفیت مناسب و دوام مناسب تولید بشه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.