تا دهه فجر امکان استفاده از دو موتور جستجوی ملی فراهم می‌شود

۴ شنبه ۱۷ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است ایسنا- وزیر ارتباطات درباره موتور جست‌وجوی ایرانی یا بومی گفت که در دو مورد به نتیجه رسیدیم که اولی با نام موتور جست‌وجوی پارسی و دیگری با امکانات بیش‌تر در حال راه‌اندازی در مرکز داده و ایجاد فضای حافظه و ذخیره می باشند و تا دهه‌ فجر استفاده از این دو موتور جست‌وجو امکان‌پذیر می‌شود.

رضا تقی‌پور درباره مهلت داده شده به اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) اظهار نمود: وقت در نظر گرفته شده وقت انحصار نمی باشد و با نام دوره‌ی حفاظت از آن نام برده می‌شود که این موضوع در همه اپراتور‌ها وجود دارد و یک سری خدمات در کشور است که برای صدور پروانه انجام می‌شود تا سرمایه‌گذار بتواند در سطح جامعه بازارش را پیدا کند،.

وی ادامه داد: شرایط برای اپراتور سوم و نسل سوم موبایل شرایط ویژه‌ای دارد و حتی مکاتبات لازم با نهاد‌هایی که در این باره تصمیم‌گیری می‌کنند انجام شد و بر اساس رهنمودها و پیشنهاد‌های آن‌ها نهایتا کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز این دلایل را برای افزایش دوره حفاظت پذیرفت.

اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی مبنی بر اعتراض دیگر اپراتور‌ها برای ارایه مهلت به اپراتور سوم تلفن همراه گفت: باید مسوولین ذیربط در این باره پاسخگو باشند.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.