تا سال ۱۴۰۴، سرانه فضای مطالعه برای هر ۱۰۰نفر به ۸ مترمربع می رسد

‘منصور واعظی’ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان افزود: اکنون سرانه فضای مطالعه برای هر ۱۰۰ نفر دو متر مربع است و این میزان تا پایان برنامه پنجم توسعه به چهار مترمربع افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: استاندارد کتابخانه ها نیز باید حداقل دو هزار و ۱۰۰ مترمربع باشد و ۷۰ بخش مختلف در آن براساس آیین نامه و قوانین و مقررات لحاظ شود.

به گفته وی، یک کتابخانه استاندارد باید فضا برای ارائه خدمات به همه اعضای یک خانواده را داشته باشد و از سوی دیگر بتواند از همه امکانات فناوری نوین استفاده نماید.

وی ادامه داد: یک کتابخانه استاندارد نباید تنها محل مطالعه نشریات و کتاب باشد، بلکه باید منابع چند رسانه ای در آن قابل عرضه باشد.

واعظی در ادامه گفت: یک کتابخانه همچنین می تواند به محلی برای تعامل و رفع مشکلات محلی تبدیل گردد.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: یک طرح تحقیقی پژوهشی برای کتابخانه های کشور، تعریف و تدوین شده است و بنا داریم به رده بندی ملی برای کتابخانه های عمومی کشور برسیم.

به گفته واعظی، به جز در کتابخانه های مرکزی استان ها و شهرستان ها، برای سایر کتابخانه ها، از هر عنوان کتاب، یک جلد در اختیار آن کتابخانه قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: اما برای کتابخانه های مرکزی استان ها و شهرستان ها شاید بیش از یک جلد از یک عنوان کتاب تهیه شود که این مطلب تنها ۲ الی ۳ درصد کل کتاب ها را شامل می شود.

وی در پایان اضافه کرد: موضوعات دین، قصه و رمان بالاترین درخواست های مردم را در بین کتاب ها به خود اختصاص داده اند و کتاب هایی با مضامین علمی و دانشگاهی در مکان بعدی قرار دارند.

۷۴۶۷/۶۰۱/۵۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۶۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.