تا هفت ماه دیگر، تحویل کلید ۲‌میلیون خانه توسط وزیر مسکن

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم، بخش مسکن را در حالی تحویل می‌گیرد که باید بیش از دو میلیون واحد مسکن مهر و بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکن ویژه را بر اساس تعهدات دولت قبلی تحویل دهد و برای بیش از یک میلیون واحد مسکونی خالی در کشور تصمیم‌گیری کند و این تازه آغاز راه مسکن است

خبراقتصادی: دولت‌های نهم و دهم که بیشترین فعالیت مسکنی خود را معطوف به ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر کردند، توانستند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر را به متقاضیان تحویل دهند و طبق وعده‌هایشان باید دو میلیون و ۱۸۰ هزار واحد مسکن‌ مهر دیگر تا پایان سال تحویل داده شود.

به گزارش ایسنا، از میان دو میلیون و ۱۸۰ هزار واحد مسکن‌ مهر شهری ۹۰۰ هزار واحد آن از پیشرفت‌ فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار می باشند.

طبق آنچه بارها علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی دولت دهم به ثبت‌نام‌کنندگان مسکن مهر وعده داده باید همه این واحدها تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل داده شود. همچنین مقرر شده بود تعداد قابل توجهی از واحدهای آماده شده تا شهریور ۹۲ همراه با تکمیل برنامه‌های دولت دهم تحویل شود.

دو میلیون خانه بازمانده از طرح مقاوم‌سازی

همچنین دو میلیون واحد مسکنی شهری و روستایی در اختیار دولت یازدهم قرار می‌گیرند تا مقاوم شوند. این آمار باقی‌مانده از پنج میلیون و ۱۲۷ هزار واحدی است که مقام‌سازی آن وعده داده شده بود اما تاکنون سه میلیون از آنها مقاوم‌سازی و تحویل داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی دولت دهم بر مقاوم‌سازی واحدهای باقی‌مانده تاکید داشت و معتقد بود در صورت مقاوم‌سازی‌ها در زلزله‌ها و حوادث طبیعی با کمترین خسارات مواجه می‌شویم.

وزیر تازه باید کلید ۲۵۶۰ خانه ویژه را تحویل دهد

با توجه به اینکه دولت دهم برای اولین بار طرح مسکن ویژه را در تهران اجرا کرد، دولت یازدهم باید این طرح را به سرانجام برساند و طبق آنچه متقاضیان انتظار دارند باید کلیه ۲۵۶۰ خانه ویژه در پایگاه اینترنتی تهرانسر را تا پایان بهار ۹۳ تحویل بگیرند و در خانه هایشان سکنی گزینند.

همچنین بر اساس اعلام مرکز آمار، کشورمان سالانه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانه نیاز دارد و به نقل از وزیر راه و شهرسازی دولت دهم ۱۲ میلیون جوان ایرانی در آستانه ازدواج می باشند که باید شش میلیون خانه برای آنها تامین شود.

در سرشماری سال ۹۰ تعداد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بیش از تعداد خانوار کشور دیده شده و یک میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که دولت تازه باید تصمیم‌گیرنده چگونگی سکونت اشخاص در این واحدها و تنظیم‌کننده بازار مسکن باشد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.