تا پایان سال ۲۰۱۲ بیش از یک میلیارد خودرو در جهان وجود خواهند داشت

:تولید خودرو در جهان در حال افزایش است و بر اساس آمار موسسه HIS در حدود ۸۰ میلیون خودرو در جهان در سال ۲۰۱۲ به فروش خواهند رسید.

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:تولید خودرو در جهان در حال افزایش است و بر اساس آمار موسسه HIS  در حدود ۸۰ میلیون خودرو در جهان در سال ۲۰۱۲ به فروش خواهند رسید.

گفتنی است که بازار و کسب و کار تولید خودرو به سرعت دوران نقاهت خود را پس از بحران اقتصاد جهانی در سال ۲۰۰۸ به لطف رشد بازار خودرو در چین و سایر بازارهای در حال ظهور مانند جنوب امریکا به خوبی پشت سرگذاشت  بطوریکه در سال ۲۰۱۱ در حدود ۷۶٫۸ میلیون خودرو مونتاژ شد که نسبت به تولید و مونتاژ ۷۴ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۰ رشد بسیار خوبی را نشان می‌دهد.

در این میان هرچند گزارش شده است که بازار چین در حال کم کردن سرعت خود است ولی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱ خودروهای این کشور رشد ۷۳ میلیون عددی را نشان میدهد.

با تمامی‌این آمار و تفاضیل تا پایان سال ۲۰۱۱ در حدود ۹۷۹ میلیون وسایل نقلیه در جاده‌ها از جمله کامیون‌های سنگین در حال تردد هستند که هیچ بعید نیست به زودی شاهد یک میلیارد خودرو در جهان باشیم بدین معنی که برای هر هفت نفر در این کره خاکی یک خودرو در حال حرکت در جاده‌ها است.

Share


خودروسازی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.