تبخال چشمی خطر کوری را به همراه دارد!

۱۰اردیبهشت،

افراد مبتلا به تبخال، باید مراقب لمس کردن بدن و چشم هایشان باشند زیرا در صورت بروز تبخال در چشم احتمال بروز کوری وجود دارد.

ایرج خسرو نیا متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: گونه های معینی از ویروس هرپس وجود دارد که سبب ایجاد تبخال در لب و لثه ها و ناحیه دهان می گردد.

وی افزود: استرس، عفونت مجرای تنفسی و هیجان ناگهانی از عوامل بروز تبخال می باشند و همچنین  ابتلا به بیماری که مقاومت بدن را کاهش دهد حتی سرماخوردگی نیز سبب بروز تبخال می گردد.

وی تصریح کرد: تب، استرس، قرار  گرفتن در معرض نور خورشید سبب عود تبخال می گردد و وقتی فرد یک بار به تبخال مبتلا می گردد ویروس در سلول های عصبی پوست جای می گیرد و دوباره امکان بروز آن وجود دارد.

وی در خصوص پیشگیری از ابتلا به تبخال عنوان کرد: تاول های تبخال تا زمانی که بهبود نیافته اند مسری می باشند  از این رو از تماس با اشخاصی که عفونت فعال تبخال روی صورتشان است خوداری کنید، هم چنین از ظروف غذا، حوله و وسایل شخصی دیگر به صورت مشترک استفاده نکنید.

وی ادامه داد: هم چنین از کرم های ضد آفتاب روی لب ها و صورتتان بمالید تا از ظهور تبخال جلوگیری شود.

وی در مورد چگونگی درمان تبخال اظهار داشت: تبخال بدون نیاز به درمان پس از ۷ تا ۱۰ روز  برطرف می گردد اما اگر از داروها و پمادهای ضد ویروسی استفاده شود، دوره ابتلا به تبخال کوتاه و درد  ناشی از آن کاهش می یابد.

وی متذکر شد: اشخاص مبتلا مراقب لمس کردن سایر نقاط  بدنشان باشند بخصوص چشم ها، زیرا چشم ها به گسترش عفونت بسیار حساس و در صورت ابتلا بر روی قرنیه جوشگاه ایجاد می گردد که یکی از علل مهم کوری است.

 لازم به ذکر است: در صورت ابتلای چشم به تبخال نیاز به درمان فوری وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: در زمانی که تبخال در صورت دارید از خوردن خوراکی هایی هم چون بادام زمینی، شیرینی ، کاکائو و آجیل پرهیز کنید و به جای آن شیر و مایعات خنک را به کرات مصرف نمایید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.