تبدیل ادبیات ایران به موزه، بحثی احساسی است

تبدیل ادبیات ایران به موزه به معنای اختصاص خانه بزرگان فرهنگ و ادب به اماکنی برای به نمایش گذاشته شدن یادگارهای آنها، بحثی احساسی است.

محسن پرویز سخنگوی انجمن قلم ایران درگفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به آنکه تبدیل ادبیات ایران به موزه بحثی احساسی و برآمده از احساسات لطیف هنرمندان ایرانی است، افزود: بحث به اصطلاح نگهداری یادگارهایی که از بزرگان فرهنگ و ادب باقی می‌ماند برای همه اهالی فرهنگ و ادب در هیچ کدام از نقاط دنیا امکان پذیر نیست و انجام نمی شود.
وی گفت: منتها برای نمادهای هر کشور بحث نگهداری یادگارها انجام می شود.
سخنگوی انجمن قلم ایران در ادامه اظهار داشت: ادبیات ما هنوز به آن سطح از حرفه ای شدن نرسیده که نمادهای مشخصی بر جای گذاشته باشد.
پرویز با اشاره به آنکه بحث تبدیل ادبیات ایران به موزه و نگهداری یادگارهای بزرگان فرهنگ و ادب کشور از روزهای بعد از درگذشت سید محمود قادری گلابدره ای مطرح شده تصریح کرد: شان و جایگاه گلابدره ای در ادبیات ما آن اندازه بالا نبوده که بتوان تصور کرد که وی می‌تواند به عنوان نماد ادبیات کشور ما مطرح شود.
وی خاطرنشان کرد: البته گلابدره ای آثار متعددی خلق کرده اما نمی‌توان پس از درگذشت وی به بیان مطالب اغراق آمیز پرداخته و غلو کرد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.