تبدیل پارک پردیسان به عنوان پارک ملی

ارائه پیشنهادات از سوی مشاور زیست محیطی معاون شهردار تهران برای پارک پردیسان ؛

۸ پیشنهاد برای نجات پارک پردیسان از سوی مشاور زیست محیطی معاون شهردار تهران مطرح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، مشاور زیست محیطی معاون شهردار تهران در این ارتباط از محیط زیست به عنوان نقطه اشتراک افکار و عقاید متفاوت و حتی متضاد نام برد و گفت: اگر جناح‌های مختلف بخواهند با یک زبان واحد با هم سخن بگویند، بدون شک محیط زیست می‌تواند زبان مشترک تمام جناح‌ها باشد.
مهندس وحید نوروزی با اعلام این نکته که به نظر می‌رسد مصوبه فروش پارک پردیسان بدون هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست بوده‌، افزود: پارک پردیسان به مثابه قلب پایتخت است و تصویب کنندگان این مصوبه هرگز گمان نمی‌کردند موضوع مذکور تا این اندازه برای مردم تهران مهم باشد.
 وی با ارائه ۸ پیشنهاد برای نجات پارک پردیسان، اظهار کرد: در گام نخست علاوه بر اصلاح واژه فروش پارک پردیسان باید بودجه ویژه‌ای برای حفظ و نگهداری مطلوب این پارک به بودجه سازمان حفاظت محیط زیست اضافه شود و تا زمان بر طرف نشدن مشکلات مالی موجود، نگهداری این پارک از سوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران مورد پیشنهاد است.
 نوروزی تبدیل پارک پردیسان به عنوان پارک ملی از سوی شورای عالی محیط زیست را پیشنهاد سوم خود اعلام و تصریح کرد: پیشنهاد بعدی اجرای طرح جامع پارک پردیسان است و به این منظور در صورتی که دولت به هر دلیل نخواهد یا نتواند بودجه مورد نیاز را تامین کند، نهادهای عمومی غیر دولتی، شهرداری تهران و دانشگاه‌های معتبر، صاحب صلاحیت هستند.
وی در گام پنجم تشکیل کارگروه اجرای طرح جامع پارک پردیسان را پیشنهاد داد و اضافه کرد: برای عضویت در این کارگروه نمایندگانی از سازمان حفاظت محیط زیست، شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران، دانشگاه تهران، دانشگاه‌ آزاد اسلامی، تشکل‌های فعال زیست محیطی و خبرگزاری‌های فعال در حوزه محیط زیست مورد پیشنهاد است.
نوروزی ممنوعیت مطلق هر گونه ساخت و ساز در پارک پردیسان را به عنوان پیشنهاد ششم خود مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد: به این منظور تشکیل گروهی تحت عنوان دیده‌بان پارک پردیسان توسط سازمان حفاظت محیط زیست مورد پیشنهاد است تا به مردم تهران اطمینان داده شود حتی یک متر از این پارک به بخش خصوصی یا بخش دولتی داده نخواهد شد.
وی ایجاد وب سایت پارک پردیسان را به عنوان آخرین پیشنهاد خود مطرح کرد و گفت: طرح جامع پارک پردیسان با همه جزییات آن باید در این وب سایت قرار گیرد تا کارشناسان و مردم ضمن اطلاع از جزیی ترین اتفاقات این پارک بتوانند نظرات و پیشنهادات خود را نیز به صورت مستقیم به مسئولان مربوطه اعلام نمایند.
مشاور معاون شهردار تهران در امور محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: پارک پردیسان به منزله قلب پایتخت است و مردم و رسانه‌های جمعی به عنوان نمایندگان افکار عمومی از طریق پیگیری موضوع فروش این پارک نشان دادند نجات این عضو حیاتی تا چه اندازه از اهمیت برای آن‌ها برخوردار است./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.