تبرئه «کفتار شهر» از اتهام افساد فی الارض

۴ م دیماه ،

روزنامه خراسان: مرد ۶۰ ساله معروف به «کفتار شهر» که به آزار جنسی و جسمی حدود ۶۰ دختر بچه خردسال اعتراف کرده بود پس از محاکمه در دادگاه انقلاب از اتهام افساد فی الارض تبرئه شد، اما با اعتراض دادستانی مشهد به رأی مذکور، این پرونده برای رسیدگی دقیق تر به دیوان عالی کشور ارسال شد.

 اوایل اسفند سال قبل والدین دختر ۹ ساله ای با مراجعه به پلیس اظهار داشتند: مردی حدود ۶۰ ساله با موهای جوگندمی دخترمان را که از مدرسه به خانه می آمد، به بهانه پرسیدن آدرس سوار کرده است سپس با چرب زبانی و تهدید او را به بیابان های حاشیه شهر کشانده و مورد آزار و اذیت قرار داده است.

با اعلام این شکایت و با توجه به حساسیت موضوع پی گیری این پرونده به کارآگاهان آگاهی غرب مشهد سپرده شد و گروهی از کارآگاهان به دستور سرهنگ حسین بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) تلاش های خود را برای شناسایی و دستگیری مرد پیکان سوار آغاز کردند. آنان سرانجام با مشخصاتی که دختر ۹ ساله در اختیارشان گذاشته بود موفق شدند این مرد که به کفتار شهر معروف شد را در منزل مسکونی اش واقع در حاشیه شهر مشهد دستگیر کنند.

او در بازجویی های اولیه ضمن اعتراف به ربودن دختر ۹ ساله گفت: به بهانه پرسیدن آدرس او را سوار خودروام کردم و از مسیر منحرف شدم وقتی دختر بچه اعتراض کرد سیلی به صورتش نواختم و تهدید کردم که اگر کلمه ای حرف بزند او را جلوی سگ ها می اندازم به همین دلیل هم آن دختر ترسید و فقط گریه می کرد تا این که او را به حاشیه شهر بردم و مورد آزار و اذیت قرار دادم.

با ارسال این پرونده به شعبه ۸۰۹ مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد و با توجه به این که احتمال می رفت متهم دختران دیگری را نیز قربانی امیال شیطانی خود کرده باشد، قاضی اسماعیل شاکر با صدور قرار قانونی وی را برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی غرب قرار داد تا این که متهم در نهایت به آزار جنسی و جسمی ۶۰ دختر بچه بین ۶ تا ۱۰ سال اعتراف کرد. با وجود آن که تعدادی از شاکیان پرونده به دلیل حفظ آبروی خود به دادسرا مراجعه نکردند اما تعداد زیادی از دختران قربانی او را شناسایی کردند.

یکی از طعمه های این مرد شیطان صفت که با دیدن او بسیار وحشت زده شده بود در حالی که پشت چادر مادرش پنهان می شد جیغ بلندی کشید و در میان های های گریه گفت: آن روز در حال رفتن به مدرسه بودم که این مرد (متهم) با پیکان سفید رنگ کنارم ایستاد و آدرس مدرسه را پرسید به او گفتم من خودم هم به همان مدرسه می روم بعد او از من خواست تا سوار خودرو شوم و مدرسه را به او نشان بدهم اما او ناگهان از مسیر مدرسه منحرف شد.

دخترک که از یادآوری آن صحنه های تلخ وحشت داشت ادامه داد: یقین پیدا کرده بودم که او قصد دارد مرا بدزدد! او مدام سیگار می کشید و به طرف صدمتری رفت که وقتی اعتراض کردم او با پشت دست محکم به صورتم کوبید من می ترسیدم وقتی فریاد می کشیدم جلوی دهانم را به زور می گرفت و حتی جرأت گریه کردن هم نداشتم تا این که مرا در حاشیه شهر به داخل خرابه ای برد و مورد آزار قرار داد در حالی که گریه می کردم از خرابه بیرون آمدم اما او رفته بود و با کمک یک چوپان در منزلی را زدم که آن ها با دیدن وضعیت وخیم من، یک لیوان آب قند به من دادند و بعد هم به شماره ای که دادم زنگ زدند و پدرم به دنبالم آمد.

 پدر یکی دیگر از قربانیان نیز گفت: ۲ سال قبل وقتی دخترم از مدرسه بازنگشت نگران شدم ساعتی بعد فردی از یک مرغداری تماس گرفت وقتی به آدرس مذکور رفتم متوجه شدم پیرمرد پیکان سواری دخترم را به اطراف یکی از روستاهای ییلاقی مشهد برده و پس از آزار، او را ترسانده و در همان مکان رهایش کرده است.

 وقتی تعداد زیادی از قربانیان کفتار شهر که حدود ۶۰ نفر بودند او را شناسایی کردند و متهم نیز به صراحت آزار جسمی و جنسی دختران خردسال را پذیرفت بازپرس پرونده اتهام افساد فی الارض را به وی تفهیم کرد چرا که این مرد با اقدامات مجرمانه خود موجی از رعب و وحشت را در میان مردم ایجاد کرده بود و طعمه های او از نظر روحی نیز آسیب های جبران ناپذیری دیده بودند.با تکمیل تحقیقات و صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست در دادسرا، این پرونده اوایل سال جاری به دادگاه انقلاب ارسال شد اما قاضی دادگاه با توجه به ابهام قانون دربارهٔ مصادیق افساد فی الارض متهم این پرونده را از اتهام مذکور تبرئه کرد.

 به دنبال صدور این حکم و با توجه به حساسیت ماجرا، نماینده دادستان مشهد که به عنوان مدعی العموم این پرونده را با جدیت پی گیری می کرد با تنظیم لایحه ای چند صفحه ای به حکم صادره از سوی دادگاه اعتراض کرد و بدین ترتیب پرونده کفتار شهر برای رسیدگی دقیق تر به دیوان عالی کشور ارسال شد.

صدور این حکم در حالی است که کارشناس رسمی دادگستری در رشته امنیت عمومی نیز پس از انجام یک سری تحقیقات گسترده، اعمال مجرمانه این مرد را از مصادیق اخلال در نظم عمومی جامعه که سبب ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و سلب امنیت و آسایش عمومی جامعه شده است، تشخیص داد و نظر خود را به شعبه بازپرسی اعلام کرد.

شایان ذکر است: متهم این پرونده در تحقیقات مقدماتی مکان های ارتکاب جرم را در مقابل دوربین پلیس نشان داد و به تشریح چگونگی ربودن و آزار جسمی و جنسی طعمه های خود پرداخت و سی دی اعترافات وی که توسط پلیس در اختیار مقام قضایی قرار گرفته بود ضمیمه پرونده شد.این مرد ۶۰ ساله با اتهاماتی از قبیل مفسد فی الارض، ۶۰ فقره کودک آزاری جسمی و جنسی، ایراد صدمه بدنی عمدی به کودکان، ۶۰ فقره آدم ربایی با وسیله نقلیه و ارتکاب اعمال منافی عفت به عنف و اکراه روبه رو شده و پس از تفهیم اتهام در دادسرا روانه دادگاه شده بود.
 
سابقه خبر
 

اسفند سال قبل مرد ۶۰ ساله ای که با پیکان سفید رنگ دختران دبستانی را به بهانه پرسیدن آدرس سوار خودرو می کرد و با کشاندن آنان به حاشیه شهر مورد آزار و اذیت قرار می داد دستگیر شد و در شعبه ۸۰۹ مجتمع قضایی شهید قدوسی مورد بازجویی قرار گرفت. به دنبال اعترافات صریح متهم که به حدود ۶۰ فقره آدم ربایی همراه با آزار و اذیت کودکان اعتراف کرد مقام قضایی، اتهام افساد فی الارض را به وی تفهیم کرد و بدین ترتیب پرونده به دادگاه انقلاب ارسال شد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.