تبعات ناشی از غیبت مشمولان خدمت وظیفه عمومی

۰۷اردیبهشت،

مشمولان متولد ۱۳۵۵ تا فروردین ۱۳۷۴ که تاکنون وضعیت خدمتی خود را مشخص نکرده و وارد غیبت شده اند ، باید برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خویش اقدام کنند.

سرهنگ ˈرحمان علیدوست ˈمعاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی روز شنبه با بیان این مطلب افزود:برابر ماده (۵۸) قانون خدمت وظیفه عمومی ، مشمولان در صورت عدم ارسال به موقع مدارک مربوط به اعزام به خدمت و یا عدم مراجعه در تاریخ اعزام مشخص شده ،غایب محسوب می شوند. 

وی در زمینه مهلت معرفی مشمولان‏، اظهار داشت : مشمولانی که قبل از ورود به سن مشمولیت (۱۸ سال تمام ) فارغ التحصیل شده، انصراف داده، ترک تحصیل و یا اخراج شده اند، با ورود به سن مشمولیت ،حداکثر۶ماه فرصت دارند تا وضعیت خدمتی خویش را مشخص کنند. 

علیدوست ادامه داد: همچنین مشمولانی که پس از ورود به سن مشمولیت(۱۸سال تمام) فارغ التحصیل شده ، انصراف داده ، ترک تحصیل و یا اخراج شده اند از تاریخ یاد شده حداکثر به مدت یکسال فرصت دارند وضعیت خدمتی خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰)مشخص کنند. 

به گفته وی ، مشمولان غایب در صورت معرفی و یا دستگیری، به ترتیب زیربا آنان رفتار می گردد:مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا سه ماه باشد ، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیش از سه ماه باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می شوند. 

علیدوست افزود: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال باشد، علاوه بر شش ماه اضافه خدمت ، فراری نیزمحسوب شده و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا در پایان گفت: مشمولان غایب که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود، اقدام نکرده اند با مشکلات اجتماعی نظیر عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم امکان درخواست معافیت کفالت ،ممنوعیت خروج از کشور ، عدم امکان اخذ گواهینامه ودریافت تسهیلات بانکی و غیره مواجه می شوند، لذا باید وضعیت خدمتی خویش را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مشخص کنند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.