تبعیض نژادی گسترده مانع از رشد و شکوفایی مسلمانان هندی

۰۲م آذر ،

نظام طبقاتی که احزاب حاکم هندو در این ایالت حکمفرما کرده اند عملا فرصت های کاری و تحصیلی بسیاری را از مسلمانان که بر اساس این قوانین در رده های پایین تر قرار دارند گرفته است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، مسلمانان ناحیه گجرات هندوستان چندین سال است که به سبب سیاست های هندوها در این ایالت با مشکلات بسیاری رو به رو شده اند. در حال حاضر برای چندمین سال است که به سبب سیاستهای حزب ” BJP ” در این ناحیه جامعه ۴۰۰ هزار نفری مسلمان با کاهش شدید درآمد مواجه شدند.

منطقه “جوها پورا” در غرب شهر “احمد آباد” مرکز ایالت گجرات هند به عنوان اصلی ترین محل زندگی مسلمانان در این ایالت شناخته می گردد. هیچ کدام از بانکهای این منطقه به مسلمانان وام نمی دهند و در صورتی که این اشخاص به پول نیاز داشته باشند باید از اشخاصی پول نزول کرده و تا ۶۰ درصد سود پول بعلاوه اصل مقداری را که قرض گرفته اند را بپردازند.

البته باید اضافه کرد که نه فقط مسلمانان این ناحیه بلکه کلیه ۱۴۰ میلیون مسلمان هندی سالهاست که به تبعض بر علیه خود در کشورشان اعتراض دارند. بر اساس آمار مسلمانان هندی از سطح سواد پایین تر و همچنین درصد بیکاری بالا رنج می برند.

در حال حاضر و با نزدیک بودن زمان انتخابات در گجرات هند، مسلمانان نگران این می باشند که رای آوردن دوباره احزاب هندوی تندرو در این ایالت شرایط را برای آنان سخت تر کند. در عین حال نظام طبقاتی که احزاب حاکم هندو در این ایالت حکمفرما کرده اند عملا فرصت های کاری و تحصیلی بسیاری را از مسلمانان که بر اساس این قوانین در رده های پایین تر قرار دارند گرفته است.

مشکلات مسلمانان در ایالت گجرات هند از سال ۲۰۰۲ آغاز شد. در این سال بر اثر آتش سوزی یک قطار تعدادی از مسافرین هندو جان باختند و در ابتدا مسلمانان به عنوان عاملین آتش سوزی معرفی شدند. مسئله ای که بعد از تحقیقات رد و مشخص شد که یک اتفاق فنی سبب آتش سوزی بوده است. همین بهانه کافی بود تا هندوها در آن منطقه ۲۰۰۰ مسلمان را به قتل برسانند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.