تبلت‌های اینتل مبتنی بر ویندوز ۸ تا ماه نوامبر وارد بازار خواهند شد

ماندانا سجادی: در واقع برنامه‌ها فشرده‌تر شده است. توجه داشته باشید آنچه که ویندوز سعی می کند به آن برسد تنها یک سیستم عامل تازه نیست بلکه نوعی سیستم عامل است که به ۴ تا ۵ معماری، سه تا ARM ، اینتل و AMD نیاز دارد. فقط هم انتظار تبلت‌ها را نکشید بیش از نصف طراحی‌ها دوحالته و قابل تبدیل و در واقع ترکیبی است از لپ‌تاپ هایی که کیبرد سنتی دارند و تبلت ها.

تمام دستگاه‌هایی که این منبع توضیح داده از تراشه Atom جدید اینتل که Clover Trail نام دارد استفاده خواهند کرد. Clover Trailاولین Atom  دو هسته ای اینتل است که از فن آوری ۳۲ فرایندی نانومتری استفاده می کند.

انتظار می رود Hybrid Windows 8 بر مینای عملکرد بالای پروسسور Ivy Bridge طراحی شده باشد. ویندوز ۸ درست مثل ویندوز ۷ با تراشه اینتل و Advanced Micro Devices کار می کند و بنابراین قادر خواهد بود حتی اپلیکیشن‌های قدیمی مانند legacy را هم اجرا کند.

ویندوز دیگر مایکروسافت یعنی ویندوزRT  بر روی دستگاه‌هایی نصب خواهد شد که با تامین کنندگان تراشه های ARM مانند Nvidia، Qualcommو Texas Instruments کار می کنند. RT نمی تواند اپلیکیشن های قدیمی ویندوز را اجرا کند.

این منبع آگاه گفت: این ویندوز هم عملکرد بالا خواهد داشت و عمر باتری هم با Clover Trail یکسان است.

این ویندوز همچنین ویژگی‌های امنیتی قوی دارد و سیلسکون درونی اش Infineon [3G/4G  است.

در ضمن Trail از فن آوری گرافیکی خاص خودش استفاده خواهد کرد.

 اما اینکه بالاخره دقیقا چه زمانی این تراشه ها وارد بازار خواهند شد هنوز مشخص نیست.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.