تبلت ملی در مراسم رونمایی اش روشن نشد/مدعیان تولید تبلت ملی: تمام تجهیزات این تبلت از خارج وارد میشود!

تبلت ملی در مراسم رونمایی اش روشن نشد/مدعیان تولید تبلت ملی: تمام تجهیزات این تبلت از خارج وارد میشود!

یک شرکت ایرانی با اعلام تولید تبلت ملی از دولت خواست که تعرفه واردات تبلت را افزایش دهد تا از این طریق بتواند تبلت‌هایش را با قیمت رقابتی بهتر در بازار به فروش برساند.

رضا مرواریدی مدیرعامل شرکت تولیدکننده این تبلت در جلسه رونمایی این محصول و در پاسخ به این پرسش دنیای‌اقتصاد که چند درصد از قطعات این تبلت در داخل تولید می‌شود، گفت: تمام تجهیزات این تبلت از خارج وارد می‌شود و در کارخانه اهواز این شرکت مونتاژ می‌شود.

وی با اعلام تولید این تبلت ورود تبلت‌های دیگر به کشور را قاچاق اعلام کرد و از مسوولان خواست تا جلوی قاچاق تبلت و تبلیغ آن در داخل کشور را بگیرند تا محصولات این شرکت بتوانند در بازار جای خود را باز کنند.

وی در پاسخ این پرسش که آیا می‌توان مونتاژ یک محصول را تولید محصول عنوان کرد و از آن طریق خواستار افزایش تعرفه برای ایجاد رانت برای فروش محصول شد، گفت: ما تجهیزات این تبلت را از با کیفیت‌ترین کارخانه‌ها تامین می‌کنیم و این چیز عجیبی نیست؛ چون تمام شرکت‌های تولیدکننده تبلت در جهان هم همه قطعاتشان را مونتاژ می‌کنند!

وی برای مثال به تبلت شرکت اپل اشاره کرد و مدعی شد تمام تجهیزاتش را از شرکت‌های دیگر خریداری می‌کند و حتی آنها را در کشورهای دیگر مونتاژ می‌کند؛ در حالی که ما در داخل کشورمان مونتاژ می‌کنیم.

قیمت تعیین شده برای این تبلت که دیمو نام دارد برای نمونه ۷ اینچی ۳۹۰ هزارتومان و برای صفحه ۹ اینچی ۵۸۰ هزارتومان است. به گفته مسوولان، این شرکت آنها قصد دارند تا پایان سال ۲۰۲۲ در حدود ۴۳ درصد و تا پایان ۲۰۲۲ نیز ۵۴ درصد از سهم بازار تبلت ایران را به خود اختصاص دهند و سپس به صادرات آن به کشورهای خاورمیانه نیز بپردازند.

به گفته مرواریدی، هم‌اکنون ماهانه ۱۰ هزار تبلت توسط این شرکت تولید می‌شود که این ظرفیت تا پایان سال ۹۱ دو برابر می‌شود.

هنگام رونمایی از این تبلت یکی از آنها روشن نشد که مسوولان برنامه مجبور به تعویض آن شدند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.