تبلت G Pad ال جی از تکنولوژی صفحه نمایش GF2 استفاده میکند، شبیه به آیپد ۵

ممتازنیوز:

IMG_3292-645x250

بعد از حدود ۲ سال غیبت ناخواسته در بازار تبلت، به نظر می رسد که ال جی برنامه هایی برای بازگشت به دنیای تبلت ها با محصولی به نام G Pad دارد، تبلتی ۸.۳ اینچی که احتمالا در رویداد IFA به نمایش گذاشته خواهد شد.

طبق اطلاعات بدست آمده، جی پد ال جی دارای صفحه نمایشی LCD همراه با تکنولوژی تاچ پنل مبتنی بر فیلم به نام GF2 است که رزولوشن آن برابر با ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل می باشد. این تکنولوژی شبیه به چیزی است که در پنل آیپد مینی استفاده شده و احتمالا در آیپد ۵ هم استفاده می شود.

اما GF2 چیست و چرا اهمیت دارد؟ برای درک بیشتر این موضوع باید بدانید که صفحه نمایش های لمسی از چند لایه تشکیل شده اند که شامل پنل لمسی نیز می باشد، لایه ای که محل برخورد انگشت کاربر را تشخیص داده و آن را به سیگنال هایی ترجمه می کند. این سیگنال ها میتوانند توسط پروسسور مورد استفاده قرار گیرند.

در بیشتر طراحی ها، تاچ پنل ها معمولا از شیشه ساخته می شوند که اشکالاتی هم دارد. شیشه معمولا ضخیم، سنگین و شکننده است. برای کاهش این مشکلات بعضی از تولیدکنندگان صفحه نمایش پنل های که با استفاده از فیلم های پلاستیکی ساخته شده اند را جایگزین این پنل های شیشه ای می کنند. این فیلم همچنین ارزان تر، سبک تر و نازک تر می باشد.

یکی از اولین تولید کنندگانی که از پنل های لمسی مبتنی بر فیلم استفاده کرد، کمپانی اپل بود که از آن برروی تبلت آیپد مینی استفاده نمود. به گفته وال استریت ژورنال، تکنولوژی مشابه آن قرار است در آیپد ۵ هم استفاده شود که این دستگاه را نسبت به مدل های قبلی سبک تر و باریک تر می سازد.

اگر خبر مربوط به تبلت ال جی هم حقیقت داشته باشد، ال جی نیز با استفاده از GF2 برروی G Pad از همان مزایا بهره مند خواهد شد. این روش به ال جی اجازه میدهد تا تبلت خود را سبک تر و باریک تر طراحی کند و از باتری بزرگتری در تبلت استفاده نماید.

این تبلت همچنین دارای یک دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو خواهد بود. همانطور که اعلام شد شرکت ال جی احتمالا G Pad را در IFA معرفی می کند.

androidauthority

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.