تبلیغات رایگان جشنواره موسیقی به نفع موسیقی‌دانها است

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

سامان احتشامی در گفت و گو با هنرآنلاین/

سامان احتشامی معتقد است، سبب مهمی که موسیقی دانان در این جشنواره شرکت می‌کنند تبلیغات رایگان این جشنواره است زیرا هنرمندان باید هزینه‌های بسیاری بپردازند تا اقدامات فرهنگی آن‌ها مطرح شود اما این جشنواره به راحتی فعالیت آن‌ها را رسانه‌ای می‌کند.

سامان احتشامی، نوازنده پیانو در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین دربارهٔ جشنواره موسیقی فجر گفت: به طور کلی من از سال ۱۳۶۸ در جشنواره موسیقی فجر شرکت کردم و در بخش‌های رقابتی، جنبی و برگزیدگان این جشنواره حضور داشتم، همچنین من دراین ۲۴ سال فقط دو سال در این جشنواره حضور نداشتم و امسال به دعوت حسن ریاحی و علی ترابی باز هم تصمیم گرفتم تا در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه بپردازم.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: به نظر من موسیقی مانند یک ساختمان است که احتیاج به هزینه دارد در نتیجه باید به بهترین شکل این ساختمان بنا شود، البته می‌توانیم مانند قبل با کاه گل برای خودمان خانه بسازیم اما امروزه این موضوع امکان پذیر نیست. همچنین می‌توانیم با حداقل امکانات و با یک ساز کوچک و نوازندگان ارزان جشنواره موسیقی را برگزار کنیم اما با این اقدام به موسیقی کشورمان ضربه می‌زنیم.

احتشامی تاکید کرد: متاسفانه در چند سال اخیر هنرمندان با حداقل امکانات و بودجه این جشنواره را برگزار کردند در نتیجه نتوانستیم به نتایج دلخواه برسیم پس باید هزینه‌هایی را به موسیقی اختصاص دهیم.

این نوازنده پیانو در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین اگر در جشنواره‌های موسیقی بودجه بیشتری را به این موضوع اختصاص دهیم و از امکانات بهتر استفاده کنیم در نتیجه سطح کیفی این جشنواره بالاتر ‌رود.

سامان احتشامی افزود: به طورکلی من در جشنواره موسیقی فجر بزرگ شدم و چون از همان ابتدای جوانی در این جشنواره حضور داشتم می‌پذیرم که حضور داشته باشم اما همه هنرمندان این دیدگاه را ندارند در نتیجه به مسائل مالی و معنوی این جشنواره باید بیشتر توجه شود.

این نوازنده در ادامه گفت: به نظر من سطح کیفی جشنواره موسیقی فجر خوب نیست و این موضوع سبب شده است تا اتفاق خوب و مثبتی در حوزه موسیقی پیش نیاید، همچنین هزینه‌ای که برای این اجرا در نظر گرفته شده است به اندازه شهریه دو تا از شاگردان خصوصی من است.

سامان احتشامی در پایان گفت: سبب مهمی که موسیقی دانان در این جشنواره شرکت می‌کنند تبلیغات مجانی این جشنواره است زیرا هنرمندان باید هزینه های بسیاری بپردازند تا اقدامات فرهنگی آن ها مطرح شود اما این جشنواره به راحتی فعالیت آن‌ها را رسانه‌ای می‌کند.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.