تبلیغات ماهواره ای ازعلل افزایش مصرف روانگردان ها در جوانان ایرانی

۱۴م دیماه ،
ممتاز نیوز :ˈ محمد حسین غلامی ˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش تقاضای قابل توجه گروههای سنی ۱۳سال به بالا با توهم خطرناک مصرف روانگردان ها به عنوان جزیی از سبک زندگی برای تفریح و لذت جویی و رهایی از بحران های روانی نگران کننده است.

وی با استناد به آمارهای ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اینکه مصرف روانگردان ها ۴۰ درصد در کشور افزایش یافته است ، اظهار داشت :نتایج تحقیقات مختلف نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد مصرف کنندگان قرص های اکستاسی سبب تجربه ناخوشایند خود را اصرار دوستان ،هیجان و کنجکاوی ذکر کرده اند.

غلامی ادامه داد: ارتقای آگاهی و دانش نوجوانان و جوانان با هدف تغییر نگرش ، تقویت رفتارهای محافظت کننده و کسب مهارت های زندگی برای عدم گرایش به مصرف مواد روانگردان ها از طریق رسانه های دیداری ، شنیداری ، الکترونیکی ، مدارس، دانشگاهها، مساجد، باید در دستور کار مسوولان مبارزه با مواد مخدر باشد.

این پژوهشگر حوزه اعتیاد تصریح کرد:ضروری است فرهنگ سلامت وغنی سازی اوقات فراغت از طریق تقویت فعالیتهای جایگزین ورزشی ، هنری با هدف، ایجاد تحرک، نشاط و شادمانی کوتاه مدت ، بلندمدت و پایدار به منظور تقویت احساس رضایتمندی از زندگی، خوش بینی، امید و ایجاد هویت در کشور نهادینه شود.

به گفته غلامی ، در کنار اقدامات فرهنگی ، وضع و تصویب قوانین شفاف برای مقابله و مجازات سوداگران مواد صنعتی و شیمیایی، امری ضروری است تا نسل جوان که سرمایه های توسعه آینده کشور می باشند، به دور از این مواد پرورش یابند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.