تبیین شعار سال در برنامه رادیویی “حدیث حماسه”

۱۶اردیبهشت،

رادیو قرآن در جهت تبیین قرآنی شعار سال ۹۲ با رویکردی قرآنی به بررسی شعار حماسه سیاسی, حماسه اقتصادی می‌پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ پخش برنامه “حدیث حماسه” با هدف تبیین مفاهیم و ابعاد مختلف پیام سال ۹۲ به همت گروه اطلاع رسانی و امورمجازی رادیو قرآن از اول اردیبهشت ماه برروی آنتن شبکه رادیویی قرآن رفته است و هرروز یکشنبه و سه شنبه تقدیم شنوندگان رادیو قرآن می گردد. 
رهبر معظم انقلاب بر اساس ضرورت و نیاز کشور عزیزمان ایران برای هر سال در پیام نوروزی نام خاصی را انتخاب می کنندتا توجه خاص مردم ومسئولین نظام به ان معطوف وافق چشم انداز میان مدت و کوتاه مدت مهندسی و تدبیر شود امسال نیز انتخاب کلمه حماسه که به معنی صلابت – شدت –شجاعت ونمایش قدرت است درکنارمسایل سیاسی و اقتـصادی یک پیام خاص ومهم به  دوستان و دشمنان نظام دارد و برای رساندن این پیام نیازمند شناخت دقیق از موضوع هستیم به همین سبب و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پیام نوروزی خویش امسال را با عنوان سال “حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی” نام گذاری کردندو سبب این نام گذاری همان طور که در پیام خود معظم له نیز ذکر شد؛ از یک سو به سبب حوادث و اتفاقات به وجود آمده در طی سال ۹۱ بود و از طرف دیگر با نگاه به حوادث پیش رو در سال ۹۲ بود رادیو قرآن نیز در برنامه “حدیث حماسه”  سعی دارد  با رویکردی قرآنی به تبیین شعار سال بپردازد.
برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی باید مردم را با قرآن آشنا کرد و این امر  جز با طرح مسائل کارشناسی و انس بیشتر مردم با قرآن ممکن نیست به همین منظور در برنامه “حدیث حماسه”  اسماعیل عاکفی , سیدکمال سجادی  و آیت ا…علوی  در مباحثی کارشناسی  به بررسی سلسله وار شعارسال های مقام معظم رهبری در سال های اخیردر بخش هایی ۱۰ دقیقه ای  می پردازند.
قرآن کریم برای همه امور جامعه از قبیل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نسخه‌هایی را بیان کرده پس باید کلام وحی در همه امور گنجانده شود همچنین در خود قرآن بیان شده که این کتاب فصل‌الخطاب است ,حماسه سیاسی و اقتصادی بدون حماسه فرهنگی، اخلاقی و دینی مورد تایید و قبول نیست  پس در این  برنامه علاوه بر بحث کارشناسی در گفتگو با  مسئولین قرآنی و فرهنگی کشور فعالیت های سازمان ها و نهادهای قرآنی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری  بیان می گردد.
در بخش اطلاع رسانی برنامه “حدیث حماسه” نیز  فراخوان همایش ها, برنامه ها و نشست های تخصصی پیرامون شعار سال  به اطلاع شنوندگان برنامه می رسد تا درصورت تمایل  در این برنامه ها شرکت کنند. 
برنامه “حدیث حماسه”  با هدف تبیین مفاهیم وابعاد مختلف پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲ بر اساس آموزه های قرآنی به تشریح وظایف و رئوس اقدامات لازم مسئولان قرآنی و قوای سه‌گانه کشور برای تحقق منویات مقام معظم رهبری از رادیوقرآن پخش می‌شود.
برنامه “حماسه” کاری از گروه اطلاع رسانی و امور مجازی به سردبیری سمیرا قنبری  و تهیه کنندگی  فاطمه سالمی ، که پخش آن از اول اردیبهشت آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه دارد و ابعاد مختلف شعار سال خورشیدی، را تبیین خواهد کرد.
علاقه‌مندان می توانندمباحث مربوط به  تبیین شعارهای اقتصادی مقام معظم رهبری و بررسی چگونگی حماسه سیاسی را در برنامه “حدیث حماسه” روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته ساعت……….به مدت ۱۵ دقیقه برروی موح اف ام ردیف۱۰۰مگاهرتز از شبکه رادیویی قرآن  دنبال کنند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.