تبیین و تفسیر قرآن محوری‌ترین اولویت فرهنگی مذهبی جهاد دانشگاهی استان

۲۲م آذر ،

رییس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری جشنواره دانشجویی مکارم الاخلاق سبب ارتقای سطح دانش و بینش دینی قشر جوان می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، عباس صفدری در مراسم اختتامیه جشنواره بزرگ دانشجویی مکارم الاخلاق که در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: امر آموزش، تبیین و تفسیر قرآن به عنوان محوری‌ترین موضوع برنامه‌های فرهنگی و مذهبی جهاد دانشگاهی استان قلمداد می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی دانشگاه در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی در سالهای اخیر رشد کیفی قابل توجهی داشته است.

صفدری در خصوص استقبال دانشجویان از این جشنواره قرآنی گفت: امروز جشنواره قرآنی مکارم الاخلاق جایگاه خود را در سطح منطقه پیدا کرده و امید است در آینده نزدیک و با برنامه‌ریزی این جشنواره را در سطح ملی نیز برگزار کنیم.

وی بیان کرد: تمسک به قرآن و حاکمیت بخشیدن به این کتاب آسمانی جز با شناخت تفکرات انحرافی ضد قرآنی و مقابله با آن‌ها امکان‏پذیر نیست.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: جامعه‌ای سالم خواهد بود که در آن توجه به قرآن بسیار باشد این توجه به قرآن خود به خود زمینه‌های امر به معروف را فراهم می‌آورد و اجتماع از فساد و ناهنجاری دور خواهد ماند.

صفدری ادامه داد: آیات نورانی قرآن، تمامی اصلاح‌گران و حق‌گرایان را به سوی محور وحدت و پاکی، به دور از هرگونه تعصب و خودخواهی، دعوت کرده است.

رییس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در پایان ضمن تقدیر و قدر دانی از حضور پر شور دانشجویان در این جشنواره گفت: امیدواریم برگزاری چنین برنامه‌هایی زمینه‌ای برای ترویج فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.