تجاوز به اراضی ملی و زمین‌خواری پدیده عصر تازه است

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تحقق ثبت نوین و ارائه خدمات الکترونیکی به مردم از مهمترین سیاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) سعید محوری، در گفت و گو با ایسنا دربارهٔ چشم‌انداز آینده سازمان ثبت با توجه به تکالیف متعدد، افزود: ثبت اختراعات و علائم، اجرای اسناد رسمی، ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی از جمله برنامه‌های ثبت اسناد است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تحقق سیاست‌های سازمان در آینده نزدیک، تصمیم گیری‌ها بر اساس اقدامات این سازمان صورت خواهد گرفت.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد، مجموع درآمد وصول شده در شش ماهه سال جاری را ۱۲ میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۲۴۸ هزار و۹۹۳ تومان اعلام کرد.

محوری مقدار ۹۲۴ میلیون و ۲۲۳ هزار و۵۶۳ تومان را مربوط به مطالبات بانک‌ها و مبلغ سه میلیارد و ۴۵ میلیون و ۲۵ هزار و ۴۲۹ تومان را مربوط به خدمات ارائه شده به مردم دانست و ادامه داد: درآمد بالای واحدهای ثبتی، ثبت اسناد را در بین دستگاه‌های اداری از درآمدزاترین واحدهای اداری بعد از اداره دارایی قرار داده است.

وی مجموع واحدهای ثبتی را فعال و پویا خواند و اظهار کرد: تحقق افزایش درآمد وصول شده در بخش اجرا و افزایش ۲۶۴ درصدی آن، افزایش وصول مطالبات بانکی، افزایش شرکتهای ثبت شده و افزایش روزافزون اسناد مالکیت کاداستری شاهد فعالیت خوب و جمعی کارکنان خدوم واحدهای ثبتی است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد، تصریح کرد: طی شش ماهه سال جاری تعداد ۹۹۱۵ جلد سند مالکیت کاداستری صادر و تحویل مردم شریف استان شده است.

محوری، تجاوز به اراضی ملی و بروز واقعه زمین خواری را پدیده عصر تازه دانست و خاطرنشان کرد: در صورت همکاری اداره کل منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی و سایر نهادها از جمله استانداری استان در تأمین اعتبار مورد نیاز با صدور اسناد مالکیت اراضی ملی بر اساس مختصات جهانی کاداستر روند تجاوز به اراضی مذکور به حداقل خواهد رسید.

وی صدور اسناد مالکیت اراضی پرو بالی، رادک گچساران و اراضی ملی شمال شهر یاسوج را از افتخارات این اداره کل خواند.

او اضافه کرد: ثبت اسناد صرفاٌ تا مرحله صدور سند، ایفای نقش می‌کند و چنان چه به اراضی ملی تعرضی صورت پذیرد ادارات مذکور باید از طریق مراجع قضایی نسبت به رفع تصرف، اقدام کنند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.