تجدیدنظر در پیش‌بینی رشد اقتصادی روسیه

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:صندوق بین‌المللی پول با اشاره به مخاطرات سیاسی غیرمنتظره در اروپای مرکزی، شرقی و جنوب شرقی، اعلام کرد آماده کاهش نرخ رشد اقتصادی مورد پیش بینی برای روسیه برای دومین بار در کمتر از یک ماه است.

به گزارش ایسنا، این وام دهنده جهانی در گزارش تازه خود اعلام کرد انتظار می‌رفت این منطقه از احیای منطقه یورو از بحران بدهی سود ببرد اما تنش بر سر اوکراین و نگرانی‌های بازار در خصوص تعدیل تدابیر پولی بانک مرکزی آمریکا، تردیدهای بالایی به وجود آورده است.

اگرچه پیش بینی شده رشد بیشتر این منطقه در سال جاری میلادی تقریبا دو برابر شده و به ۲٫۳ درصد می‌رسد اما در عوض روسیه و ترکیه که دو اقتصاد بزرگ این منطقه می باشند، رشد کمتری خواهند داشت.

معاون مدیر دپارتمان اروپای صندوق بین المللی پول در این باره گفت: در حال حاضر یک تیم سرگرم بررسی تنش‌ها میان روسیه و غرب بر سر اوکراین و تاثیر احتمالی تحریم‌ها خواهد بود. این تیم در روسیه است و قرار است بزودی گزارش خود را منتشر کند.

صندوق بین‌المللی پول ماه جاری نرخ رشد اقتصادی مورد پیش بینی برای روسیه را برای سومین بار کاهش داد و ۱٫۳ درصد اعلام کرده بود. رقم اولیه پیش بینی شده از سوی این سازمان حدود سه درصد بود.

آمریکا در تازه‌ترین حرکت، اقدام به بلوکه کردن دارایی‌ها و ممنوعیت روادید برای هفت مقام روسی نزدیک به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه کرده است. همچنین ۱۷ شرکت روسی به تلافی اقدامات مسکو در اوکراین تحریم شدند.

بر اساس گزارش رویترز، احتمال تاثیر تشدید این تنش‌ها بر کشورهای دیگر منطقه وجود دارد اما ارتباطات مالی با روسیه و اوکراین بجز در موارد اندکی مانند مولداوی و بلاروس بزرگ نیست. 


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.