تجربیات پست بانک در اختیار افغانستان قرار می گیرد

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت – ۰۲:۳۲:۳۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بویژه پست بانک را به منظور ارائه آسان خدمات بانکی در دورافتاده ترین نقاط کشور افغانستان در راستای کمک به توسعه هر چه بیشتر در اختیار این کشور قرار دهد.
به گزارش آریا، رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با همتای افغانستانی خود ضمن بیان این مطلب گفت: ایران به دلیل موقعیت ویژه خود، پل ارتباطی میان شرق و غرب، شمال و جنوب است و می‌تواند ترافیک میان بخش های مختلف را از این مسیرها به دیگر نقاط دنیا منتقل کند.
وی افزود: این دو کشور زمینه های همکاری خوبی بین یکدیگر دارند و صنایع پیشرفته مخابرتی، سامانه های بزرگ نرم افزاری و خدمات بانکی از زمینه های مهمی است که ایران آمادگی دارد تا تجربیات خود را در اختیار کشور دوست و همسایه افغانستان قرار دهد.
دکتر تقی پور درخصوص همکاری های درحال حاضر میان دو کشور تصریح کرد: همکاری های پستی، راه اندازی مرکز آموزش مخابرات، تأمین و پشتیبانی از اپراتورها، تأمین بخشی از پهنای باند لازم برای افغانستان و تأمین کابل فیبرنوری مورد نیاز اپراتورهای مخابراتی از جمله زمینه های همکاری است که میان دو کشور عملیاتی شده و درحال اجراست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اهمیت امنیت در فضای مجازی گفت: عدم تأمین امنیت و حفظ استقلال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند امنیت ملی کشورها را با خطر روبرو کند و ایران با توجه به تجربیات خود، آمادگی دارد تا در این زمینه نیز با کشور افغانستان همکاری داشته باشد.
همچنین؛ امیر زی سنگین وزیر ارتباطات افغانستان نیز در این دیدار با استقبال از گسترش همکاری میان دو کشور تأکید کرد: افغانستان مدت طولانی در جنگ بوده و چندسالی است که مسیر بازسازی را آغاز کرده و از دولت و مردم ایران بابت همکاری های زیادی که در این حوزه داشته اند قدردانی می کند.
وی ایران را کشوری پیشرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت: ایجاد مرکز آموزش مخابرات در افغانستان از همکاری های بزرگی است که میان دو کشور اجرایی شده و اقدام های گسترده ای در تربیت نیروی انسانی متخصص صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: پروژه های مشترک و خوبی با شرکت کابل شهید قندی اجرا شده و تلاش می کنیم این همکاری ها را در زمینه های پستی و بانکی نیز توسعه دهیم.
گفتنی است: در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری مشترکی بین ایران و افغانستان در زمینه های مخابراتی، بانکی و پستی بین وزرای ارتباطات دو کشور با حضور مسئولان پست و مخابرات و مهندس فراهانی قائم مقام و عضو هیات مدیره پست بانک امضاء و مبادله شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۹۱۴۳۲۳۴۸۱۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.