تجلیل از سیمین بهبهانی در جایزه شعر نیما

جام جم آنلاین: مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه شعر نیما با حضور جمعی از شاعران دهه ۸۰ و پیش از آن در تهران برگزار شد.

‌مراسم پایانی سومین دوره جایزه شعر نیما عصر روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه در کافی شاپ هفت تهران با حضور جمعی از شاعران ایرانی برگزار شد.

در این مراسم که با شعرخوانی شاعرانی چون رویا تفتی،‌ علیشاه مولوی و ‌حافظ موسوی همراه بود، ‌فرخنده حاجی‌زاده فعال فرهنگی به خوانش بخش‌هایی از نامه‌ نیما یوشیج به فرزندش پرداخت.

در ادامه و پس از شعرخوانی اردشیر رستمی هوشنگ چالنگی به شعرخوانی و سخنرانی پرداخت. چالنگی در سخنان کوتاه خود شعر را بیان نادلخواهی‌ها از هستی به دلیل محدویت آن نامید و گفت:‌ از شعر تعاریف زیادی شده است، برخی‌ها شعر را به بی‌تابی نسبت داده‌اند،‌ اما من فکر می‌کنم شعر تنها همان بیان نادلخواهی‌‌ها از هستی به دلیل محدودیت آن‌ها است.

چالنگی همچنان گفت: اگرچه برخی از شاعران در جهان شعر را بستری برای دلخواه‌های خود و ایجاد یک رویکرد شیرین در نظر می‌گیرند، اما شعر نوشتن همین شاعران نیز به تعریفی که ارائه کردم، باز می‌گردد و از آن تبعیت می‌کند.

در ادامه این مراسم هیات داوران جایزه شعر نیما از سیمین بهبهانی به دلیل شعری شریف و آگاهی‌ساز و حضوری بالغ و انسانی که برآمده از رنج‌، اندوه، ‌شادکامی و سرافزاری مردم ایران است، تجلیل کرد و تندیس جشنواره به همراه یک تابلوی نقاشی اثر اردشیر رستمی که بر مبنای یکی از اشعار بهبهانی طراحی شده است، به وی اهدا شد.

در ادامه این مراسم داریوش معمار دبیر این جشنواره به قرائت بیانیه هیات داوران سومین جایزه شعر نیما پرداخت.


jamejamonline.ir – 22 –
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.