تجلی و زیبایی هنر در هنرهای قرآنی نهفته است

زیبایی هنرهای تجسمی در هنرهای قرآنی متجلی می‌شود.

مهران هوشیار، هنرمند معرق کار کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران درباره اهمیت آثار قرآنی گفت:در آثار قرآنی تجسم و زیبایی در تمام تابلو‌های قرآنی که برگرفته از فطرت انسانی است کاملاً مشهود است.

وی در ادامه گفت: آثاری که در برگیرنده مضامین قرآنی هستند به خوبی توانسته‌اند که ارتباط خوبی را با مخاطب ایجاد کنند و در حقیقت در آثار قرآنی می‌توانیم شاهد خیل عظیم مخاطبین باشیم که این گروه از آثار را درک می‌کنند.

* راز ماندگاری آثار قرآنی

این هنرمند برجسته معرق در ادامه گفت: هنرهای قرآنی یا به عبارتی آثاری که در برگیرنده مضامین قرآنی هستند و رویکرد قرآنیدارند نسبت به دیگر آثار با موضوعات مختلف ماندگاری بیشتری دارند.

وی در ادامه گفت: موضوعات قرآنی در حقیقت تجلی زیبایی است و این زیبایی زمانیکه توسط روح انسان متجلی می‌شود معنویت و روحانی وصف‌ناپذیر پیدا می‌کند.

هوشیار در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از هنرمندان تجسمی کشورمان در زمینه پرداختن به موضوعات قرآنی فعالیت گسترده‌ای را داشته‌اند.

وی در ادامه گفت: هنرمندان ایرانی با خلق آثار قرآنی روح خود را صیقل می‌دهند و آرامش پیدا می‌کنند بنابراین برای رسیدن به این دو وجه بسیار مهم بیشتر به خلق آثار قرآنی می‌پردازند.

این هنرمند معرق درباره فعالیت هنرمندان جوان در زمینه خلق آثار قرآنی نیز گفت: جذابیت و زیبایی آثار قرآنی به اندازه‌ای است که از هنرمندان از ابتدای آغاز فعالیت هنری خود قطعاً پرداختن به موضوعات قرآنی در قالب آثار هنری را بسیار مورد توجه قرار می‌دهند.

وی گفت: هنرمندان جوان نیز از همان ابتدای فعالیت خود این موضوعات را درک کرده‌اند و به خوبی آن ارتباط برقرار کرده‌اند و البته آثار قابل توجهی را نیز در این زمینه خلق می‌کنند.

هوشیار در ادامه تصریح کرد: برقراری ارتباط هنرمند با آثار قرآنی که خلق می‌کند و نیز درک آن می‌تواند در تداوم یافتن فعالیت وی (هنرمند) در زمینه پرداختن به موضوعات قرآنی نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

وی گفت: بخش هنرهای تجسمی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا ۲۶ مرداد ماه ادامه دارد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.