تجلیل از امثال مرحوم شهیدی موجب جذب جوانان به علم و دانش است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌ الله‌ العظمی ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار اعضای دبیرخانه همایش ملی مرحوم سید جعفر شهیدی با وی، بر لزوم تجلیل از مقام عالمان علوم مختلف تاکید کرد و گفت: جوانان و دانشجویان و جامعه وقتی ببینند جامعه وامدار علم علما و دانشمندان است و به اندیشمندان بها داده و از آنان تجلیل می‌شود به این سمت رو می آورند و گرایش می یابند.

وی تجلیل از علما را از برکات انقلاب اسلامی دانست و با توجه به آثار اینگونه تجلیل‌ها اظهار داشت: این گونه پاسداشتها نوعی قدرشناسی از زحمات بزرگان علمی است و شکر این نعمت‌ها موجب می‌شود تا خدا نعمات بیشتری از این قبیل به جامعه عطا کند.

این مرجع تقلید تأثیرگذاری در نسل جوان را دیگر فایده این تجلیل‌ها دانست و بیان داشت: اگر جوانان مشاهده کنند که تنها به ورزشکاران و هنرپیشه‌ها بها داده می‌شود به این سمت‌ها می‌روند اما اگر به بزرگان علمی نیز بها داده شود جوانان به این سمت گرایش خواهند یافت.

مفسر قرآن کریم در توضیح سومین فایده این برنامه‌ها تصریح کرد: احیای آثار و افکار بزرگان دینی و علمی و عرضه آثار آنان به جامعه از دیگر فواید این همایش‌هاست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه برگزاری همایش‌های این چنینی موجب تزریق روح معنویت و فکر به بدنه جامعه می‌شود، اظهار داشت: همه باید قدردان بزرگان علم و دین باشیم و نسبت به آنان بی اعتنایی نکنیم.

مرحوم شهیدی در طول زندگی از مسیر دینی و اعتقادی خارج نشد

آیت الله مکارم شیرازی با تجلیل از شخصیت دکتر شهیدی با بیان اینکه وی را از جوانی به عنوان طلبه در حوزه می‌شناخته‌اند گفت: ایشان قبل از اینکه وارد محیط دانشگاهی شود نبوغ علمی خود را در حوزه به نمایش گذاشته بود.

وی با بیان اینکه مرحوم شهیدی مردی متواضع بود اضافه کرد: وی بسیار با محبت و مردمی بود و در عین حال در مباحث علمی دقیق و در نقد بسیار خبره بود.

وی تاکید کرد: مرحوم شهیدی انسانی پرکار و اهل عمل بود؛ از عمر خود به نحو احسن استفاده کرد و آثار ادبی زیادی از ایشان باقی است.

آیت الله مکارم با اشاره به شرح ادیبانه وی بر نهج البلاغه بیان داشت: با وجود ادیبانه بودن این شرح وی از متن اصلی دور نشده و ترجمه مناسبی ارایه کرده است و ایشان همچنین در طول زندگی از مسیر دینی و اعتقادی خارج نشد و سعادتمند زندگی کرد و سعادتمند وفات یافت.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.