تجلیل از مدال آوران ورزشکار جهانی و آسیایی شاهد

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر دیروز در نشست خبری همایش تجلیل از مدال آوران شاهد ایثارگر گفت: این همایش ۲۶ تیرماه در تهران با حضور جمعی از مسئولین کشوری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، سیدرضا  مومنی گفت: فعالیت های ورزشی در حوزه جانبازان و خانواده هایشان در دو بعد شادابی و دوری از افسردگی ها و کاهش آسیب های جسمی جانبازان انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه مراجعان جانبازان بعد از فعالیت های ورزشی به بنیاد شهید ۹۰ درصد کاهش یافته افزود: در سال گذشته ۱۸۰ هزار نفر از ایثارگران در ورزش های همگانی حضور داشتند و تمرینات ورزشی را برای رسیدن به آمادگی لازم در خصوص قهرمانی در دستور کار قرار داریم.

وی گفت: ۱۰۹ هزار نفر از جامعه ایثارگران در سال گذشته و در سطح استانی در تمرینات ورزشی مشارکت داشتند.

وی اظهار داشت: جامعه شاهد و ایثارگر که در سال گذشته ۵ مرحله صعود به قلل مرتفع داشته که این تعداد به ۳۲ مرحله افزایش پیدا می کند.

مومنی با بیان اینکه از۷۶ مدال ورزشکار تجلیل به عمل می آورد گفت: از این تعداد ۲۵ جانباز مرد ، یک جانباز زن، ۴ فرزند شهید و یک فرزند شهید زن، ۳۱ فرزند جانباز مرد و ۱۴ فرزند جانبازان زن از ۲۱ استان کشور در این همایش حضور دارند.

وی با اشاره به سایر برنامه های کشور و ورزشی بنیاد در سال گذشته افزود: ۱۲ برنامه کشوری شامل مسابقه ویلچررانی جانبازان، دارت و تیراندازی مسابقات گل بان جانبازان، تنیس روی میز، مسابقات فوتسال دسته یک جانبازان با حضور بیش از ۱۹۰۰ نفر مسابقات پینگ پنگ اعصاب و روان، تیراندازی جانبازان شیمیای، مسابقات رالی خانوادگی از جمله برنامه های ورزشی بنیاد شهید در سال گذشته است./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.