تجمع اعتراض به ساخت مرکز تحقیقات نظامی اسرائیل در آمریکا

۱فروردین ۱۳،

تجمع اعتراضی ۲۶ مارس در مخالفت با تخریب ساختمان بیمارستان برای احداث مرکز تحقیقات نظامی اسرائیل در منهتن آمریکا برگزار می‌شود.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، مرکز مقابله با همکاری‌های کورنل ــ تکنیون در اعتراض به احداث مرکز تحقیقات نظامی مشترک دانشگاه کورنل با مؤسسه اسرائیلی تکنیون، ۲۶ مارس تجمع اعتراضی مقابل دفاتر موقت این سازمان برگزار می‌کند.

این تجمع روز سه‌شنبه، ۲۶ مارس [ششم فروردین ماه]، از ساعت ۵ تا ۷ عصر در منهتن مقابل اداره گوگل در چلسی نیویورک که محل برگزاری موقت دوره‌های آموزش همکاری تکنیون ــ کورنل است، برگزار می‌شود.

این مرکز از دانشگاه کورنل و مقامات دولتی و شهری نیویورک می‌خواهد این همکاری‌ها را که نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار از مالیات مردم آمریکا به آن اختصاص می‌یابد، خاتمه دهند.

مرکز مقابله با همکاری‌های کورنل ــ تکنیون در نیویورک در پاسخ به درخواست فلسطینیان در سال ۲۰۰۴ مبنی بر تحریم علمی اسرائیل و انجام اقدامات عملی در سال ۲۰۱۲، در فوریه ۲۰۱۲ تأسیس شد.

این مرکز اعلام کرده است: برای حمایت از این اقدام عملی همچنین می‌توانید بیانیه این مرکز را امضا و در تجمعات آن که هر دوهفته یک بار برگزار می‌شود، شرکت کنید.

مؤسسه آموزشی اسرائیلی تکنیون که مسئول طراحی و ساخت پهپادهای مسلح و نظارتی اسرائیل است، قصد دارد در یک طرح مشترک با دانشگاه کورنل مرکز تحقیقاتی بزرگی در خیابان روزولت منهتن احداث کند.

برای ساخت این مرکز تحقیقاتی مشترک می‌بایست ساختمان بیمارستان گلدواتر تخریب و این مرکز طی یک پروژه ۲۰ساله از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۳۷ تأسیس شود.

مؤسسه اسرائیلی تکنیون که وابسته به صنایع نظامی اسرائیل است و ارتباط تنگاتنگی با کارخانجات اسلحه سازی رافائل، البیت و رژیم صهیونیستی دارد تاکنون توانسته است بلدوزورهای چرخ و زنجیری کنترل از راه دور دی۹ برای تخریب منازل فلسطینیان که عامل قتل راشل کوری نیز بودند، پهپاد ضدرادار با قابلیت حمل دو بمب ۱۱۰۰ پوندی، پهپاد سنجاقکی‌شکل برای ورود به اتاق‌ها و عکس‌برداری، سیستم‌های حفاظتی در نبرد تانک‌ها و سپر دفاعی گنبد آهنین مورد استفاده در جنگ ۸روزه غزه را طراحی کرده بسازد.

انتهای پیام/*


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.