تجمع اعراب مقیم آلمان در مقابل سفارت عربستان در برلین

‘شیخ نمر النمر’ از روحانیون برجسته شیعی شرق عربستان یکشنبه گذشته در اقدامی غیر انسانی توسط نیروهای امنیتی رژیم آل سعود مجروح و بازداشت شد که این اقدام خشونت آمیز خشم و نفرت شیعیان عربستان و دیگر کشورها را نسبت به حاکمان سعودی برانگیخته است.

به گزارش ایرنا،در همین راستا، جمعی از اعراب و مسلمانان مقیم آلمان روز جمعه با برگزاری تجمع اعتراض آمیز در مقابل سفارت عربستان، درحالی که عکس هایی از شیخ نمر و همچنین کشته ها و شکنجه شدگان بحرینی بدست رژیم های آل خلیفه و آل سعود را در دست داشتند،اعتراض شدید خود را نسبت به کشتار مردم بی دفاع در این دو کشور و همچنین سرکوب شیعیان اعلام کردند.

تظاهر کنندگان با سر دادن شعارهایی،نسبت به جنایات آل خلیفه و آل سعود در سرکوب قیام های مردمی و فریاد آزادی خواهی و دمکراسی خواهی شیعیان بحرین و عربستان اعتراض کرده و از مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر خواستند که چشمان خود را بر روی موارد متعدد نقض حقوق بشر در بحرین و عربستان باز کنند.

اعراب تجمع کننده در مقابل سفارت عربستان در برلین همچنین خواستار برقراری آزادی و دمکراسی و همچنین احقاق حقوق بشر در بحرین و عربستان شده و حاکمان این کشورها را دیکتاتورهایی معرفی کردند که سرنوشت بهتری از دیکتاتورهای مصر، لیبی، تونس و عراق برایشان متصور نخواهد بود.

تجمع کنندگان همچنین با سردادن شعارهای تندی بر علیه آل خلیفه و حاکمان آل سعود نسبت به حضور نظامیان سعودی در بحرین و همکاری با آل خلیفه در کشتار مردم بی دفاع این کشور،خواستار خروج هرچه سریعتر نیروهای نظامی عربستانی از بحرین شده و ادامه اشغال منامه از سوی حاکمان ریاض را محکوم کردند.

‘علی السرایی’ فعال سیاسی عرب مقیم آلمان به عنوان هماهنگ کننده این تجمع اعتراض آمیز در گفت و گو با ایرنا،تاکیدکرد: پیام امروز معترضان این است که رهبران شیعه در عربستان و بحرین خط قرمز ما هستند و ما به هیچ عنوان در مقابل اقدامات جنایتکارانه حاکمان سعودی و آل خلیفه سکوت نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از دولت آلمان این است که چشمان خود را باز کرده و با مشاهده کشتار مردم بی دفاع در بحرین و عربستان، موارد متعدد نقض حقوق بشر توسط حاکمان دیکتاتور این دو کشور را ببینند.

السرایی همچنین از دولت آلمان خواست هرچه سریعتر صادرات تسلیحات نظامی به عربستان و دیگر حاکمان دیکتاتور منطقه را متوقف کرده و خود را در کشتار مردم و غیرنظامیان این کشورها توسط حاکمان ظالم آنها، شریک نکند .

السرایی تاکید کرد: صادرات نظامی آلمان به عربستان از جمله تانک های لئوپارد ۲در سرکوب قیام های مردمی بکار گرفته شده و موجب کشته شدن مردم بی دفاع این کشورها می شود.

ماموران نیروهای امنیتی سفارت عربستان در اقدامی عجیب و بی سابقه مانع از فعالیت خبری خبرنگار ایرنا برای پوشش این تجمع شده و با مطالبه کارت شناسایی و پاسپورت در این راه مانع ایجاد کردند.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۷۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.