تجمع خبرنگاران در مقابل پارلمان اوکراین

صدها تن از خبرنگاران با حضور در مقابل پارلمان اوکراین در شهر کی‌یف، به طرح قانون جدید درباره تهمت و افترا در مطبوعات این کشور اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ پیش‌نویس این طرح پیش‌تر به تصویب پارلمان اوکراین رسیده و قرار است امروز (سه‌شنبه) بار دیگر به شور گذاشته شود. با این حال، رییس پارلمان اوکراین وعده داده است که رسیدگی به آن را از دستور کار امروز خارج کند.

به گزارش یورو نیوز، احزاب مختلف در پارلمان اوکراین اعلام کرده‌اند که از این طرح حمایت نمی‌کنند اما خبرنگاران به وعده‌های رییس پارلمان و احزاب سیاسی اطمینان ندارند و به همین دلیل، راهپیمایی دیگری را برای امروز (سه‌شنبه) در مقابل پارلمان تدارک دیده‌اند.

خبرنگاران معتقدند، وعده احزاب حاضر در پارلمان و به ویژه حزب حاکم مبنی بر عدم پشتیبانی از پیش‌نویس طرح ممکن است موقتی باشد و بعد از انتخابات آینده طرح دوباره در پارلمان مطرح شود.

یکی از خبرنگاران حاضر در تظاهرات گفت:‌ تنها راه جلوگیری از تصویب طرح، ادامه اعتراض‌ها و اعمال فشار بر دولت اوکراین است.

بر اساس طرح پیشنهاد شده، مجازات انتشار مطالبی که به عنوان توهین و افترا تلقی شود، به‌ پنج سال زندان افزایش خواهد یافت. خبرنگاران معتقدند این طرح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به سانسور در مطبوعات اوکراین منجر شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.