تجمع رهبران سیاه‌پوست در پایتخت آمریکا در حمایت از مایکل براون + تصویر

شماری از رهبران سیاه‌پوست آمریکا با تجمع در واشنگتن با گرامیداشت یاد جوان سیاه‌پوستی که اخیراً به دست پلیس کشته شد، بر احقاق حق جامعه سیاه‌پوستان تأکید کردند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، روز چهار شنبه ده‌ها تن از رهبران و فعالان سیاه‌پوست با برگزاری تجمعی یاد مایکل براون نوجوان ۱۸ساله‌ای را که دو هفته قبل به دست پلیس میسوری کشته شد گرامی داشتند. صدها تن از مردم نیز با جمع شدن در محل این تجمع به سخنرانی فعالان جامعه سیاه آمریکا گوش فرا دادند.

سخنرانان از شهر فرگوسن  ایالت میسوری برخوردهای پلیس را با مردم چنین تشریح کردند، جسیری هنرمند هیپ پاپ گفت : “در خیابان بودم پلیس مردم را دسته‌جمعی دستگیر می‌کردند”.

سخنران بعدی گفت: “جنازه مایکل براون بیش از چهار ساعت روی زمین افتاده بود, کجاست رحم و عطوفت؟ ما آمدیم اینجا که اعلام کنیم که ترس نداریم و برای تحقق عدالت تا آخرین نفس خواهیم جنگید و این بار عقب‌نشینی نخواهیم کرد”.

یکی از سخنرانان نیز از آمار و ارقام ۵.۵ میلیارد دلاری از تجهیزات نظامی وزارت دفاع آمریکا برای مراکز پلیس در سراسر آمریکا صحبت کرد و ادامه داد: “چرا برای ساخت مدرسه و بیمارستان این چنین پولهایی خرج نمی‌شود”. در این لحظه شرکت کنندگان در این تجمع با گفتن  “عدالت نه صلح هم نه”, “زندگی یک سیاه ارزش دارد” سخنان این سخنران را تأیید کردند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.