تجمع صدها آمریکایی در بوستون علیه تداوم محدودیت‌های کرونایی

صدها معترض در شهر بوستون آمریکا با تجمع در برابر ساختمان کنگره در ایالت ماساچوست، به تداوم محدودیت‌های اجرا شده در این ایالت با هدف مقابله با شیوع کروناویروس اعتراض کرده و از چارلی بیکر، فرماندار این ایالت خواستند دست به بازگشایی اقتصاد در آنجا و برداشتن این محدودیت‌ها بزند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، این جمعیت معترض در حالی این تجمع را در خیابان بیکن، شهر بوستون برگزار کردند که اغلب آن‌ها در فاصله نزدیک به هم ایستاده و ماسک به صورت نداشتند و برخی از آن‌ها گفتند که به دنبال حفظ و تامین معیشت خود هستند. آن‌ها شعار می‌دادند: “به تعطیلی‌ها پایان دهید”.

یکی از این معترضان به تلویزیون WHDHTV گفت: ما می‌خواهیم به سر کار برویم. ما می‌خواهیم بیرون از خانه باشیم. ما می‌خواهیم غذای خانواده خود را تامین کنیم. ما دیگر مجبور نیستیم در خانه‌هایمان بمانیم.

این تظاهرکنندگان پرچم‌های آمریکا و علامت‌هایی با محتوای حمایت از ترامپ را به دست گرفته و خواستار پایان یافتن قوانین اجبار به در خانه ماندن مردم شدند. تجمع مذکور با عنوان “تجمع آزادی” با سازماندهی گروهی به نام Super Happy Fun America برگزار شد.

این در حالی است که دستورهای بیکر در خصوص محدودیت‌های رفت و آمد و تعطیلی اصناف غیرضروری در ایالت ماساچوست تا تاریخ ۱۸ مه ادامه خواهد داشت. ایالت ماساچوست دست به اتخاذ اقداماتی سفت و سخت با هدف مقابله با شیوع کروناویروس زده است.

در عین حال از روز چهارشنبه در این ایالت هر کسی که قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را در مکان‌های عمومی زیر پای بگذارد و یا ماسک به صورت نداشته باشد ممکن است تا ۳۰۰ دلار جریمه شود.

یک مرد معترض ۶۱ ساله که نخواست نامش منتشر شود، به روزنامه بوستون گلوب گفت: ما باید بتوانیم خودمان درباره اینکه بخواهیم سر کار برویم، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم یا ماسک به صورت بزنیم، تصمیم بگیریم. فکر می‌کنم مردم دارند به پول‌های دولت وابسته می‌شوند. این افراطی از سوی دولت است.

تجمع مذکور در حالی در بوستون برگزار شد که تظاهرات در سراسر آمریکا علیه تداوم محدودیت‌های اجرا شده در ایالت‌ها برای در خانه نگه داشتن مردم و تعطیلی اصناف، شرکت‌ها و صنایع به جهت مقابله با کرونا رو به تشدید است.

ایالت ماساچوست تاکنون ابتلای ۶۹ هزار تن را در این ایالت به کروناویروس جدید و تلفات بیش از ۴۰۰۰ تن در اثر آن را ثبت کرده است. مقام‌های حوزه سلامت عمومی نسبت به برداشتن زودهنگام محدودیت‌های قرنطینه‌ای و تاثیر آن بر افزایش مجدد ابتلا به این بیماری و تلفات آن هشدار داده‌اند.

چند روز پیش ده‌ها معترض در میشیگان نیز به ساختمان کنگره این ایالت حمله‌ور شدند تا از قانونگذاران آنجا بخواهند شروع به عادی‌سازی وضعیت در جامعه کنند. برخی از آن‌ها مسلح به سلاح گرم بودند و هیچ یک قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز رعایت نکردند. ساعاتی بعد از آن گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان وضعیت اضطراری را در این ایالت تمدید و تا تاریخ ۲۸ مه وضعیت اضطراری در آنجا اعلام کرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.