تجمع کارکنان پژو مقابل نمایشگاه خودرو

تجمع کارکنان پژو مقابل نمایشگاه خودرو

تجمع کارکنان پژو مقابل نمایشگاه خودرو

ممتازنیوز: صدها تن از کارگران و کارکنان کارخانه قطعه سازی در معرض تعطیلی پژو – سیتروئن در اولنه -سو- بوا حومه پاریس، با تجمع مقابل درب اصلی نمایشگاه بین المللی اتومبیل پاریس دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

در پی اعلام چندی پیش کارخانه پژو- سیتروئن مبنی برتصمیم بستن کارخانه اولنه با بیش از سه هزارپرسنل تا سال ۲۰۲۲، اعتراض و تظاهرات کارکنان این کارخانه بنا به دعوت اتحادیه های صنفی تقریبا هفتگی شده است که از هرفرصتی برای ابراز نگرانی و خشم خود استفاده می کنند.
مسوولان پژو – سیتروئن اخیرا اعلام کرده اند که درنظر دارند در چند سال آینده به دلیل ضرر و زیان کارخانه هشت هزار نفر از پرسنل خود را در دیگر کارخانه های خود درفرانسه از کار برکنارکنند.
اتحادیه های صنفی و کارکنان کارخانه اولنه از دولت و مسوولان خواسته اند با اصلاح وضعیت این واحد، مانع بیکار شدن کارگران شوند.
تاکنون تلاش دولت فرانسه برای متقاعد کردن مسوولان پژو – سیتروئن برای انصراف ازاین تصمیم به نتیجه ای نرسیده و مذاکرات همچنان ادامه دارد.
چند روز پیش نیز کارکنان این کارخانه در معرض تعطیلی، همزمان با دیدار نمایندگان خود با اعضای دولت در الیزه، با تجمع مقابل کاخ ریاست جمهوری فرانسه دست به تجمع و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.
بزرگترین تظاهرات اعتراض امیز کارکنان- پژو سیتروئن نسبت به تصمیم مسوولان دراین زمینه ، قبل از آغاز تعطیلات تابستان امسال قابل دفتر مرکزی کارخانه درخیابان گراند ارمه پاریس صورت گرفت.
چند روز پیش هم پرسنل معترض اولنه ایستگاه عوارضی اتوبان آ- یک نزدیک کارخانه را اشغال کرده و به رانندگان اجازه دادند ریگان به مسیر خود ادامه دهند.
جمعی از کارشناسان و نمایندگان اتحادیه های صنفی هم قطع شدن صادرات قطعات تولیدی این کارخانه به ایران در پی تشدید تحریم ها را در بروز مشکلات مالی برای پژو تاثیرگذار می دانند.
پس از فروش هفت درصد از سهام پژو – سیتروئن به جنرال موتورز آمریکا ، محدودیت ها برای صادرات قطعات تولیدی این کارخانه افزایش یافت.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.