تجمع گروههای مخالف تجارت اسلحه درمقابل سازمان ملل

به گزارش ایرنا ، روز دوشنبه به وقت محلی، شمار زیادی از گروههای مخالف تجارت اسلحه از سراسر جهان با تجمع در مقابل سازمان ملل، اعتراض خود به تجارت و فروش گسترده اسلحه در سراسر جهان اعلام کردند.

‘ این تجمع در آُستانه برگزاری نشست سازمان ملل درباره بررسی آینده پیمان تجارت اسحله و به منظور هشدار به کشورهایی که دارای شرکت های بزرگ اسلحه سازی هستند، برگزار شد.’

‘آمریکا و رژیم صهیونیستی با دارا بودن شرکت های متعدد اسلحه سازی بزرگترین صادر کنندگان انواع سلاح های مرگبار در جهان هستند.’

قدرت و نفوذ شرکت های اسلحه سازی در آمریکا به حدی است که درانتخابات ریاست جمهوری آن کشور و کنگره ، حمایت های مالی آنان نقش تعیین کننده ای در نتایج انتخابات دارد.

تجمع کنندگان با حمل پلاکاردهایی که بر روی آنان نوشته بود،’ فروش اسلحه را متوقف کنید’، ‘سازمان ملل به فکر مقابله با شرکت های اسلحه سازی باشد’ از ارکان اصلی سازمان ملل خواستند با تشدید قوانین بین المللی به وضعیت آشفته تجارت اسلحه در جهان سروسامان دهند.

براساس گزارش های رسمی نهادهای بین المللی درهر دقیقه یک نفر در جهان توسط سلاح های گرم کشته می شود.

مخالفان تجارت اسلحه با تشکیل یک ائتلاف جهانی متشکل از ۲۵ سازمان مدنی از ۱۲۵ کشور جهان درجهت تدوین قوانین سفت و سخت بین المللی به منظور مبارزه با گسترش و فروش سلاح های مرگبار تلاش می کنند.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۱۵۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.