تجمیع بیمارستان‌های آموزشی در حال بررسی است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز :در حالی که چندی قبل معاون آموزشی وزیر بهداشت از جداسازی بیمارستان های آموزشی و درمانی خبر داده بود، مدیرکل دفتر مطالعات معاونت آموزشی و همچنین یک عضو کمیسیون بهداشت اعلام کردند موضوع جداسازی بیمارستان های آموزشی و درمانی به هیچ وجه مطرح نبوده و امکان پذیر نیست بلکه آن چه در حال پیگیری و بررسی است، تجمیع بیمارستان های آموزشی است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ دکترممتازمنش، مدیرکل مطالعات معاونت آموزشی با بیان این که بر اساس بررسی های انجام شده و بر اساس نظر کارشناسان سایر کشورها موضوع جداسازی مراکز آموزشی از درمانی به هیچ عنوان مطرح نیست افزود: اما آن چه مطرح و در حال بررسی است، موضوع تجمیع بیمارستان های آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی است. به عنوان مثال دانشگاه علوم پزشکی که ۱۵بیمارستان آموزشی دارد، باید مراکز آموزشی را در یک پردیس یا … تجمیع کند. دکترممتازمنش تصریح کرد: اما در تجمیع بیمارستان های آموزشی تعدادی از بیمارستان ها صرفا آموزشی می باشند که علاوه بر داشتن امکانات پیشرفته به ارائه خدمات درمانی می پردازند و بیمارستان هایی نیز صرفا برای ارائه خدمات درمانی تعیین می شوند که ساختار آموزشی ندارند. دکتر هاشم زهی، عضو کمیسیون بهداشت نیز در این باره گفت: جداسازی بیمارستان های آموزشی از درمانی امکان پذیر نیست. وی افزود: بیمارستان های آموزشی باید دارای تجهیزات پیشرفته و معیارهای مناسب آموزش باشد اما نمی توان صرفا یک بیمارستان را به آموزش اختصاص داد چرا که اصولا آموزش بدون بیمار، شدنی نیست بنابراین باید بیمارستان هایی باشد که هم آموزشی و هم درمانی باشد.

این اظهارات در حالی است که چندی قبل خبرگزاری فارس به نقل از دکترضیایی، معاون آموزشی وزیر بهداشت از جداسازی بیمارستان های آموزشی و درمانی خبر داده و گفته بود: سیاست تجمیع بیمارستان های آموزشی بررسی خواهد شد و این بیمارستان ها باید از خودگردانی خارج شوند. وی افزود: وقتی منابع اعتباری کم است این بیمارستان ها دچار مشکل می شوند و رسیدگی لازم به بیمار را ندارند. دکترممتازمنش با اشاره به این که خودگردانی بیمارستان های آموزشی از سال های قبل در حال اجراست، گفت: خودگردانی به این معناست که بیمارستان ها از راه پذیرش بیمار و دریافت فرانشیز و پرداخت بیمه ها کسب درآمد می کنند اما حقوق اعضای هیئت علمی را دانشگاه ها می پردازند و خروج بیمارستان ها از خودگردانی نیاز به بررسی همه جانبه دارد تا منجر به افت کیفیت یا افزایش هزینه بیماران نشود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.