تجهیز فرودگاه‌های کشور به خودروی نجات

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرکل ایمنی و آتش نشانی شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: برای اولین بار پس از انقلاب فرودگاه‌های کشور به خودروی نجات مجهز می‌شوند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،میرسعید صفی‌نیا ضمن اعلام این خبر اظهارداشت: در مرحله اول فرودگاه‌های امام خمینی(ره) بندرعباس، کرمانشاه،کرمان، زاهدان، بوشهر، تبریز و اصفهان خوردو نجات دریافت خواهند کرد.

وی افزود: خودرو نجات مجهز به ۱۵۹ قلم تجهیزات امدادی است و در نوع خود یکی از تخصصی‌ترین خودروهای امداد و نجات به حساب می‌آید.

صفی‌نیا در ادامه گفت: شرکت فرودگاه‌ها با محوریت قرار دادن بحث ایمنی به دنبال تجهیز ناوگان ایمنی و آتش‌‌نشانی است و به همین منظور با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مشخص، فرودگاه‌های کشور را به انواع ماشین‌آلات تخصصی امداد و نجات تجهیز می‌‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی امداد و نجات در خط مونتاژ قرار دارند که مجموعا قریب به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آنها در نظر گرفته شده است.

صفی‌نیا افزود: ۱۰ دستگاه خودرو کف‌ساز، ۹ دستگاه خودرو نجات فرودگاهی و ۱۰ دستگاه تانکر در شرکت مهندسی سنگین کار صنعت در حال مونتاژ می باشند که این شرکت پس از تکمیل این خودروها و انجام امور اداری مربوطه، این خودروها را بیمه کرده و به شرکت فرودگاه‌های کشور تحویل خواهد داد.

صفی‌نیا همچنین در ادامه عنوان کرد: ۱۰ دستگاه خودرو کف‌ساز نیز به فرودگاه‌های زاهدان، یزد، رشت، ساری، گرگان، بوشهر، امام خمینی(ره) و مهرآباد تحویل خواهد شد که به این ترتیب عمر متوسط خودروهای کف‌ساز به ۱۴ سال تقلیل می‌یابد.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای خودرو کف‌ساز را ۱۸۰میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تا پایان سال ۹۲ شاهد تحویل این خودروها به فرودگاه‌های مذکور خواهیم بود.

مدیرکل ایمنی و آتش‌نشانی با اشاره به تلاش دو ساله کارشناسان این اداره‌کل برای به نتیجه رسیدن این پروژه خاطرنشان کرد: ۱۰ دستگاه خودرو تانکر نیز تا پایان سال جاری به ناوگان امداد و نجات شرکت فرودگاه‌ها اضافه خواهد شد که قریب به ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای این امر هزینه شده و به این ترتیب فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، بندرعباس، زاهدان، بوشهر، کرمان و یزد به این خودرو تجهیز خواهند شد.
صفی‌نیا تاکید کرد: کلیه قطعات مربوط به این خودروها از کشورهای اروپایی تهیه شده و شرکت مونتاژکننده نیز تحت نظر شرکت زیگلر آلمان فعالیت می‌کند که در نهایت خودروهای یاد شده نیز با همین عنوان و لوگو تحویل خواهند شد.

وی یادآور شد: قطعاتی نظیر پمپ و مانیتور تا ۵ سال، باقی قطعات تا دو ‌سال و مجموعه خودروها تا ۱۰ سال شامل گارانتی و خدمات پس از فروش خواهند بود.

وی در پایان از تهیه سه دستگاه تریلر فوم‌پاش با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: این خودروها برای فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، مهرآباد و مشهد در نظر گرفته شده‌اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.