تجهیز ۲هزار کیلومتر راه به دوربین ثبت تخلف

جام جم آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی کشور، در آینده نزدیک به دوربین های ثبت تخلف تجهیز خواهند شد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، شهریار افندی‌زاده در جلسه هماهنگی اجرای مرحله دوم طرح تابستانه پلیس راهور با اشاره به اینکه در سال ۹۰ اهداف برنامه پنجم در جهت کاهش تلفات تصادفات محقق شده است، گفت: امیدواریم در سال جاری این کاهش، روندی جدی‌تر به خود بگیرد.

وی، افزایش سطح سرویس دهی و ایمنی را از موضوعات مرتبط با سفر دانست و با اشاره به افزایش ظرفیت جاده های کشور، اظهارداشت: سالانه سه هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی به جاده‌های کشور افزوده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تجهیز دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی کشور به دوربین های ثبت تخلف در آینده نزدیک خبر داد.

افندی زاده با بیان اینکه طی دو سال گذشته، خستگی و خواب آلودگی بیشترین آمار تصادفات را به واژگونی خودرو اختصاص داده است، افزود: مردم بدانند که نباید در سفر تعجیل داشته باشند بلکه باید سفر خود را با برنامه‌ریزی انجام دهند.

وی از احداث ۵۰۰ مجتمع خدماتی طی چهار سال گذشته در جاده‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: عبور از جاده‌ها باید همراه با فرهنگ‌سازی باشد.

این مقام مسوول در وزارت راه با اشاره به افزایش حجم سفر همزمان با پایان ماه مبارک رمضان، گفت: تمام نیروهای امدادی با حضور هماهنگ در جاده‌ها می‌توانند امنیت خاطر را برای مسافران فراهم کرده و در لحظات حساس اقدام به کمک‌رسانی کنند.

افندی زاده با تاکید بر استقرار کانکس‌ها در محورهای مختلف، افزود: تمام واحدهای خدماتی باید با توجه به قوانین و ضوابط موجود مجوزهای لازم را از راهداری کسب کنند.

معاون وزیر راه خاطرنشان کرد: از آنجایی که استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی و افزایش ضریب ایمنی آن، مورد توجه است امسال ۱۳ استان در اولویت سفر قرار گرفته‌اند و روند نظارت بر صدور کارت‌های هوشمند رانندگان آنها با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود این در شرایطی است که با شرکت‌های مسافری و مدیران کل حمل و نقل استان ‌ها جلسات مختلفی را برگزار کرده‌ایم تا ایمنی لازم برای مردم تأمین شود.

وی از افزایش کنترل سرعت در شبکه حمل و نقل عمومی نیز خبر داد و افزود: روند کنترل سرعت در شبکه حمل و نقل عمومی افزایش می‌یابد تا مردم به این سیستم اعتماد کنند و بتوانند با خیالی آسوده در جاده‌های کشور تردد کنند.

افندی‌زاده از افزایش اعتبار ایمنی وانت‌بارها در سال ۹۱ در هفت استان کشور خبر داد و اظهارداشت: متأسفانه تهران، مازندران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، کرمان، خوزستان و سیستان و بلوچستان بیشترین آمار تلفات ناشی از تصادفات وانت ‌بارها را به خود اختصاص داده‌اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.