تجهیزات سینمایی ایران از تولیدکنندگان اروپایی کم ندارد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

جعفری جلوه در نمایشگاه تجهیزات سینمایی:

محمدرضا جعفری جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از اولین نمایشگاه تجیهزات سینمایی بازدید کرد و در جمع گروهی از خبرنگاران دربارهٔ راهکارهای گسترش تولید در تجیهزات سینمایی و همچنین تولید فلیم‌های فاخر توضیح داد.

به گزارش سرویس سینمایی هنرآنلاین/ جعفری جلوه با مثبت ارزیابی کردن برگزاری اولین نمایشگاه تجهیزات سینمایی گفت: امسال با هدف رونمایی از یک وجه پنهان و نهفته سینمای ملی؛ این نمایشگاه بربا شد زیرا این بسیار مهم است که ما قابلیت‌های خود را در عرصه تولید و فناوری هم خودمان باور کنیم و هم به دیگران در سطح منطقه و حتی اروپا نشان دهیم.

او ادامه داد: سینما یک هنر جهانی است و ما مصرف‌کننده‌ محصولات بسیاری هستیم لذا دیگران هم باید از دستاوردهای ما استفاده کنند مشروط بر آنکه مطلع باشند اما متاسفانه مصرف‌کننده داخلی و تولیدکننده داخلی با هم آشنا نیستند و حتی اجاره‌دهندگان تجیهزات نیز تولیدکنندگان داخلی را نمی‌شناختند.

جعفری جلوه افزود: شعار این نمایشگاه؛ عرضه‌ تجهیزات ساخت ایران به مثابه قطعه‌ای از سینمای ملی است. من از غرفه‌داران می‌شنیدم که خوشحال بودند از اینکه توانستند در دید قرار بگیرند. حتی میهمانان خارجی نیز از این امر استقبال کردند و این کار قدم اولین است.

او ادامه داد: مهم‌ترین نقطه مثبت این نمایشگاه این است که صنعت‌گر داخلی خودش را باور کرده است و تولیداتش را به دیگران عرضه می‌کند. چه دستاوردی بالا‌تر از اینکه ما در زمینه تجیهزات سینمایی از تولیدکنندگان اروپایی کم نداریم و می‌توانیم یک رقابت معنادار داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: باید نقش حمایتی و بسته حمایت برای بخش تجهیزات سینمایی را انجام دهیم همانطور که فیلم ایرانی در بازار‌های جهانی عرضه می‌شود؛ تجیهزات سینمایی کشور هم باید راهی بازارهای منطقه‌ای و جهانی شود.

جعفری جلوه با تاکید بر لزوم همکاری با کشورهای جهان گفت: در عرصه‌ی تولید و اقتصاد؛ یک تقسیم کاری وجود دارد. قرار نیست ما چرخ را از ابتدا اختراع کنیم. قرار نیست ما در بسیاری از بخش‌ها و فضا‌ها و عرصه‌هایی که دیگران مزیت بیشتری دارند؛ وارد شویم. ما باید مکمل همدیگر باشیم.

اوادامه داد: صنعتگران در آسیا و منطقه و دیگر نقاط جهان باید مکمل هم حرکت کنند و البته باید دانش حیاتی را کسب کنیم و این عرصه یکی از عرصه‌های دانش و فناوری بالا است.

جعفری جلوه دربارهٔ تولید فیلم‌های فاخر گفت: تجربه بیگ‌پرو داکشن و فیلم فاخر یک تجربه متفاوتی است. آثار تولید شده در اینگونه سینما طیفی از آثار می باشند که تناسبی ندارند و آثاری که شایستگی خوبی دارند. البته گاه ممکن است یک حرکت به بیراهه برود و به بیراهه رفتن آن نشانه بستن آن راه نیست.

جعفری جلوه افزود: امروز ما کشوری هستیم که مفاخر و تاریخ بزرگ و داستان‌های عظیمی دارد لذا باید از خود بپرسیم که اگر بخواهیم دربارهٔ داستان‌های هزار و یک شب یا داستان‌های شاهنامه فیلم بسازیم؛ باید چگونه فیلمی باشد. قطعا باید فیلمی که دربارهٔ معرفی تمدن عظیمی ایرانی و اسلامی ساخته می‌شود؛ در سطح بالای فیلمسازی باشد. لذا صفر تا صد نباید نگاه کرد و باید نگاه درست داشت. البته منابع ما محدود است و باید این منابع محدود را برای اختصاص به طیف بیشتری از سینماگران اختصاص داد. البته باید تولیدات عظیم هم داشت و برای این تولیدات باید یک عزم ملی ایجاد کرد.
 

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.