تجهیز تمامی استانها به مرکز مدیریت راهها

۱۶اردیبهشت،

عصرخودرو: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به آغاز طرح تابستانی از ۱۰ خردادماه، گفت: تا پایان خردادماه تمام استانها به مرکز مدیریت راهها مجهز می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از مهر، شهریار افندی زاده با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی از قبل از تعطیلات سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: با توجه به آغاز تعطیلات از ۱۴ خرداد امسال مسافرتها زودتر آغاز می گردد به خصوص زائران حرم مطهر امام خمینی(ره) که از سراسر کشور در آن روز به تهران می آیند، بنابراین از حدود ۱۰ خردادماه طرح تابستانی سازمان راهداری آغاز می گردد و پس از این تعطیلات، پیک سفرهای تابستانی را قبل از ماه رمضان و پس از آن داریم.

وی افزود: سازمان در دو زمینه بخش حمل و نقل عمومی و جاده ای فعالیت های خود را آغاز کرده است و اتوبوس، مینی بوس، سواری برون شهری آمادگی خدمات رسانی به مسافران را دارند.

افندی زاده با اشاره به پیش فر وش اینترنتی بلیت اتوبوس، اظهار داشت: مسافران از هم اکنون می توانند در تاریخهای مورد نظر بلیت تهیه کند تا مراجعه حضور به پایانه های حمل و نقل نداشته باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: امسال ۱۸ هزار ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۳۳ هزار دستگاه مینی بوس و ۳۴ هزار دستگاه خودروی سواری برون شهری به مسافران تابستانی خدمت رسانی می کنند، مانند نوروز امسال که ۵۳ میلیون نفر مسافر از سوی حمل و نقل عمومی جاده ای جابه جا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش خدمات دهی به مسافران در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: با شرکتهای حمل و نقلی مذاکراتی در این زمینه انجام شده است که بر این اساس افزایش خدمات دهی آنها می تواند در رتبه بندی شرکتها تاثیر داشته باشد، به همین جهت آنها هم تشویق می شوند تا خدمات بیشترین را ارایه دهند، همچنین در این زمینه مسافران می تواند با سامانه ۳۰۰۰۱۴۳ و یا مراجعه حضوری به دفاتر سازمان راهداری در ترمینالها نظرات و انتقادات خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور وجود دارد، بیان کرد: امسال بهسازی و روکش آسفالت در راهها انجام شده و با توجه به اینکه هنوز قانون بودجه در مجلس تصویب نشده است، به صورت علی الحساب ادارات کل در استانها این اقدامات را انجام می دهند.

افندی زاده با بیان اینکه امسال راهداران متناسب با نیاز راههای کشور از خردادماه در جاده ها حضور گسترده ای دارند، گفت: تا پایان خردادماه امسال تمامی استانها به مرکز مدیریت راهها مجهز می شوند و مسافران می توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ و پایگاه اینترنتی مرکز از آخرین اطلاعات ترافیکی مطلع شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: امسال ۴۵۰ دوربین نظارت تصویری و هزار و ۲۰۰ دستگاه تردد شمار در جاده ها وجود دارد همچنین قصد داریم تا از طریق تابلوهای پیام متغیر وضعیت ترافیکی را از این طریق به مسافران اطلاع رسانی کنیم.

وی با اشاره به کاهش ۵ درصدی تصادفات در نوروز امسال نسبت به نوروز سال قبل، بیان کرد: نوسازی ۵۰۰ دستگاه ناوگان راهداری در دستور کار سازمان قرار دارد.

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.