تجهیز تمام نامه‌رسان‌ها به رایانه‌های جیبی/ رهگیری مرسولات با فناوریهای روز

۳۱فروردین۱۳، فاوانیوز : مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه هم اکنون نامه رسان های پست در ۹ استان کشور مجهز به دستگاه های PDA – رایانه های جیبی – می باشند، گفت: در سال جاری تمامی ۶ هزار و ۳۰۰ نامه رسان پست، مجهز به این فناوری می شوند.

محمدحسن کرباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استفاده از فناوریهای نوین در شرکت پست برای سال ۹۲ اظهار داشت: تکمیل سرویس رهگیری مرسولات (Track & Trace)، تجهیز نامه رسان های پست به دستگاههای PDA و ایجاد اداره کل کیفیت خدمات پستی از جمله اقداماتی است که در سال ۹۱ کلید خورده و در سال ۹۲ نیز تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل رهگیری مرسولات از ابتدا تا انتها با استفاده از فناوریهای روز دنیا از جمله برنامه های سال جاری شرکت پست خواهد بود، گفت: با اجرای کامل این سرویس، مشترک می تواند رهگیری تمامی مرسولات از ابتدا تا انتها را به صورت اینترنتی رویت کند.

کرباسیان با اشاره به استفاده از نرم افزار جامعی که تمامی مرسولات را از لحظه ورود به مجموعه پست تا زمان توزیع توسط نامه رسان رهگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: مشترک می تواند با ارائه بارکد محصول در سامانه رهگیری شرکت پست از وضعیت مرسوله خود اطمینان حاصل کند.

وی با تاکید براینکه این طرح شامل تمامی مرسولات خارجی – غیر از عادی – و داخلی می‌شود و نگرانی فرستنده را از بابت تحویل مرسوله برطرف می‌کند، گفت: فرستنده می تواند با درج بارکد در سامانه رهگیری مرسولات پستی، مرسوله خود را رویت کند و اطمینان حاصل کند که مرسوله به مقصد رسیده است.

وی از تجهیز ۳ هزار نامه رسان به دستگاههای PDA خبر داد و گفت: هم اکنون امکان دریافت امضای دیجیتالی از طریق این دستگاهها از تحویل گیرنده مرسوله فراهم شده است و قرار است در سال جاری نیز این امکان در تمامی استانها و برای ۶ هزار و ۳۰۰ نامه رسان فراهم شود.

کرباسیان ترویج امضای الکترونیکی، دریافت و ارائه اطلاعات کامل و تحلیل سلامت و صحت رهگیری مرسوله را از جمله دلایل تجهیز نامه رسانها به رایانه های جیبی عنوان کرد و گفت : تاکنون برای تجهیز نامه رسان ها به دستگاههای PDA در ۹ استان سرمایه گذاری حدود ۴٫۵ میلیارد تومان طی ۳ سال انجام شده که تبدیل این هزینه ریالی به هزینه ارزی ۳ برابر رقم مذکور می‌شود.

وی با اشاره به رتبه اول شرکت پست در بخش دولت الکترونیک در جشنواره شهید رجایی و دریافت جایزه یک ساله کیفیت در سال ۹۱ گفت: آگاهی از سیر مرسولات در پست موضوعی مهم از لحاظ کیفیت خدمات محسوب می‌شود که هم اکنون و با استفاده از فناوریهای نوین نقاط قوت و ضعف این بخش مشخص شده و به نوعی به استانداردهای لازم دست پیدا کرده ایم.

مدیرعامل شرکت پست از ایجاد اداره کل کیفیت برای بررسی و تجزیه و تحلیل خدمات پستی خبر داد و گفت: توسط این اداره کل در بعضی سرویس ها مانند سرویس پیشتاز و پست ویژه نقاط ضعف شناسایی، مشکلات موجود برطرف شده و خطوط حمل و نقل تازه در دست طراحی است.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.