تجویز و مصرف دارو به درستی در کشور صورت نمی گیرد

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تجویز و مصرف دارو به درستی در کشور صورت نمی گیرد گفت: با برنامه ریزی هایی صورت گرفته دولت، مقرر شده سال آینده در گام دوم «هدفمندی یارانه ها»، بودجه ای برای وزارت بهداشت تامین شود که بخش بیشتری از بیماری های مزمن تحت پوشش برنامه های حمایتی قرار بگیرند.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در کشور تجویز و مصرف دارو به درستی صورت نمی گیرد، به ایرنا گفت: برخی پزشکان در نسخه خود اقلام دارویی خارج از فهرست داروهای ایران را تجویز می کنند.

وی با اشاره به کیفیت مطلوب داروهای ایرانی گفت: قیمت داروهای ایرانی از داروهای خارجی ارزان تر و دسترسی به آنها نیز ساده تر است.

دیناروند تصریح کرد، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، برنامه های شش ماه دوم سال ۹۲ برای حمایت از بیماران را در سال جدید ادامه خواهد داد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: با برنامه ریزی هایی صورت گرفته دولت، مقرر شده سال آینده در گام دوم «هدفمندی یارانه ها»، بودجه ای برای وزارت بهداشت تامین شود که بخش بیشتری از بیماری های مزمن تحت پوشش برنامه های حمایتی قرار بگیرند.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: در همین راستا، داروی بیماری های مزمن مثل قلبی و عروقی، دیابت و اعصاب و روان تحت پوشش بیشتر بیمه ها قرار می گیرد.

دیناروند ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده بین وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر و بودجه ای که از طرف هدفمندی یارانه ها در مرحله دوم اختصاص خواهد یافت، سال آینده هیچ هزینه ای برای تامین دارو به بیماران تحمیل نخواهد شد. 

رییس سازمان غذا و دارو گفت: افزایش توانایی بیماران برای جبران هزینه بالای داروها، از برنامه های سازمان غذا و دارو در سال ۹۳ است، زیرا برخی داروها با وجود قرار داشتن تحت پوشش بیمه، فرانشیز بالایی دارند که این امر موجب می شود که هزینه های زیادی به بیمار تحمیل شود.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.