تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران نمونه بارز نقض حقوق بشر است

۳۰م دیماه ،

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: تحریم‌‌های یکجانبه غرب علیه کشورمان نمونه بارز نقض حقوق بشر و ضربه زدن به ملت شریف ایران است.

محمد شهیدی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تشدید تحریم‌های یکجانبه غرب علیه کشورمان اظهار داشت: تشدید تحریم‌های یک‌سویه غرب علیه کشورمان از نظر حقوق بین‌الملل بی‌اساس بوده و به نوعی نقض حقوق‌بشر تلقی می‌شود.

وی در مورد به چالش کشیدن پرونده‌ هسته‌ای کشورمان از سوی دولتمردان غربی تصریح کرد: دولتمردان غربی همواره به دنبال به چالش کشیدن پرونده‌ای هسته‌‌ای کشورمان بوده و آنها باید حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: راه‌های حل اختلاف در حقوق بین‌الملل به گونه‌ای است که ابتدا باید تمام راه‌های مسالمت‌آمیز بین کشورها پیموده شود و نباید به سرعت به دنبال اعمال تحریم‌های یکجانبه رفت چراکه اعمال تحریم‌ها به ضرر خود کشورهای تحریم کننده خواهد بود.

شهیدی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در مقابل برخی از تحریم‌های یکجانبه می‌تواند در مجامع بین‌المللی طرح دعوا کند ولی با مشکلات عمده مواجه است چرا که بعضی از تحریم‌ها از جانب شورای امنیت اتخاذ شده که متاثر از انگیره‌های سیاسی است و ایران را در مقابل این نهاد قرار می‌دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطر نشان کرد: ملت ایران همواره با عزم و ارداه خود در مقابل تحریم‌های غرب جواب دندان‌شکنی به دولتمردان غربی داده‌اند و باید بدانند که با اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران راه به جایی نخواهند برد.

شهیدی با بیان اینکه آمریکا اذعان داشته که ایران تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده است، ادامه داد: ملت ایران تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و سبب شده که در تمامی زمینه‌ها به خود‌کفایی برسیم بنابراین آمریکایی‌ها به این موضوع اذعان دارند که تحریم‌های یکجانبه علیه ایران سبب پیشرفت کشورمان شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به بحران‌های اقتصادی غرب تحریم‌ها نمی‌تواند برای مدت طولانی ادامه پیدا کند چراکه جوامع غربی با بحران‌های مالی بسیاری روبرو می باشند و در طولانی مدت سبب اعتراض جوامع بین‌المللی خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.