تحریف موضع امام(ره) درباره‌ی تسخیر لانه

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در خبر

روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ همیشه به عنوان روزی مهم در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی ایران نام برده می گردد. روزی که دانشجویان با تسخیر لانه جاسوسی بنا به نقل از امام انقلاب دوم را رقم زدند.

به گزارش تفسیری مشرق به نقل از خبرنامه دانشجویان، ابراهیم یزدی، وزیر امور خارجه دولت موقت مهدی بازرگان، در مصاحبه با یک نشریه نزدیک به جریان اصلاحات، موضع حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با اقدام دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی را، کاملا متفاوت از مواضعایشان در این باره که بارها از سوی رسانه ملی نیز به نمایش درآمده است، بیان نمود.

یزدی با اشاره به خاطره‌ای از آن وقت و تکاپوی آقایان هاشمی، باهنر و بهشتی به سفارش امام خمینی (ره)برای هرچه سریعتر متوقف نمودن استعفای بازرگان از ریاست موقت دولت، ابراز داشت: پیش از اینکه این آقایان برای منصرف نمودن بازرگان از استعفا نامه‌اش به نزد وی برسند، او رونوشتی از استعفای خود را برای رسانه‌ها فرستاد تا جایی برای بازگشت نماند.

یزدی در ادامه افزود: من خودم ساعت ۴ بعد از ظهر روزی که لانه جاسوسی تسخیر شد، خدمت حضرت امام (ره)رسیدم و قضیه تسخیر را برای ایشان شرح دادم و امام اولین بار بود که این خبر را می‌شنیدند.

وزیر امور خارجه دولت بازرگان در ادامه با اشاره به اینکه امام در وحله اول راضی به این کار نبود ابراز داشت: امام خمینی(ره) در ابتدا، از این موضوع بسیار ناراحت شدند و در ادامه به این موضوع تن دادند و حدود ۴۸ ساعت بعد از گذشت این موضوع از آن حمایت نمودند.

به نظر می‌رسد که این موضوع کمی برای مخاطب غیر قابل درک باشد ؛ چرا که امام خمینی(ره) بارها موضع خود را نسبت به آمریکا و روز سیزده آبان که روز کشتار وحشیانه دانشجویان است، ابراز داشته و اکنون جای بحث در این باره را به هیچ عنوان باقی نمی‌گذارد.

با توجه به عملکرد قبل احزاب مختلف کشور، یکی از جریاناتی که معمولا برای به کرسی نشاندن اهداف و نظریات خود و با توجه به مشکلات روز مردم، در جهت هدایت عقاید و تفکرات آنها از مواضع و اقدامات انسانهای بزرگی که اکنون در بین ما نمی باشند، استفاده ابزاری به عمل آورده است، جریان اصلاحات بوده است.

این جریان بارها موضع خود را نسبت به گفتمان انقلاب اسلامی و پایبندی به عقاید و تفکرات امام خمینی(ره) و مقوله مهم و بدون بحث دفاع مقدس نمایان نموده است، امروز نیز به بهانه داعیه داری اهداف و آرمانهای امام، به تحریف اتفاقهای شکل گرفته در جریان تسخیر لانه جاسوسی در جهتی احقاق مواضع خودشان برآمدند.

برای اثبات وجود دوگانگی در اظهارات این جریان و حقیقت، متن بیانات حضرت امام خمینی(ره) که در مورد روز سیزده آبان و دقیقا سه روز پیش از تسخیر لانه جاسوسی توسط ایشان صادر شده است، به شرح ذیل می‌باشد:

«روز سیزده آبان، روز هجوم وحشیانه رژیم منحوس به دانشگاه و کشتار دسته جمعى دانشجویان عزیز ماست.

رژیم مخالف با همه مظاهر تمدن و پیشرفت کشور، یک روز به مدرسه فیضیه و مدارس علوم اسلامى در سراسر ایران حمله ور مى‏شد و یک روز به دانشگاه تهران و مدارس و دانشگاههاى سراسر ایران، این مراکز دانش و دانشمندان. اکنون که سالروز حمله به دانشگاه است، براى پیوستگى بیشتر لازم است روحانیون عزیز قم و تهران و سایر شهرستانهاى نزدیک به تهران در مراسمى که در دانشگاه تهران است، شرکت نمایند و همچنین روحانیون همه شهرهاى ایران در دانشگاه هر نقطه از ایران که بدین مناسبت مجلس بزرگداشتى برقرار کرده‏اند، شرکت نمایند و با حضور در دانشگاههاى سراسر ایران و پیوستن به دانش آموزان و دانشجویان و استادان عزیز، توطئه هاى جدایى افکنانه بین این دو نیروى مترقى را خنثى کنند.

دشمنان ما در هر فرصت‏خصوصا در این روز از هیچ توطئه‏اى دست‏بردار نیستند و با هر وسیله ممکن مى‏خواهند آرامش را از ملت عزیز سلب کنند.

بر دانش آموزان دانشگاهیان و محصلین علوم دینیه است که با قدرت همه حملات خود را علیه امریکا و اسرائیل گسترش داده و امریکا را وادار به استرداد این شاه مخلوع جنایتکار نمایند و این توطئه بزرگ را بار دیگر شدیدا محکوم کنند. بر دانش آموزان، دانشگاهیان و محصلین علوم دینیه است که با همه نیرو وحدت خویش را حفظ و از انقلاب اسلامى خود طرفدارى نمایند و بر ملت است که از این دو جناح عزیز با همه قدرت پشتیبانى کنند. دست‏خدا به همراه همگى باد.»بیانات حضرت امام خمینی ۱۰/۸/۵۸

گفتنی است در چند روز متوالی، این برای دومین بار است که مواضع امام(ره) دستخوش تحریف قرار می گیرد. در چند روز قبل پایگاه اینترنتی جماران وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نیز در گفتگو با محسن بهشتی سرشت که از اساتید پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)  می باشد در قسمت انتهایی مصاحبه خود با تحریف نظر و موضع حضرت امام(ره) نسبت به مصدق [ایشان فرموده بودند: مصدق مسلم نبود] از قول ایشان می گوید: من از حرفم(نسبت به مصدق) برگشتم!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.