تحریم، عامل اصلی حضور پای میز مذاکره نیست/ بازنده اصلی مذاکرات رژیم صهیونیستی است

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آن چیزی که سبب شده جمهوری اسلامی ایران پای میز مذاکرات حاضر شود به خاطر تحریم و فشار نیست، بلکه ما می‌خواهیم بگوییم که طرف متقابل ما استراتژی‌اش تنها فشار و ظلم است.

“محمد حسن آصفری” نماینده مردم اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ممتاز نیوز، با اشاره به برگزاری دور تازه مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ در ژنو، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده ایران در ژنو تاکنون براساس قانون اساسی و مصلحت نظام مذاکرات را دنبال کرده‌اند لذا ما نیز از آنها حمایت خواهیم کرد.
 
وی به اصول اساسی مذاکره‌کنندگان ایرانی در روند مذاکره اشاره و تصریح کرد: آنچه که گروه ۱+۵ باید در مذاکرات مدنظر قرار دهد تلاش صهیونیسیت‌ها برای تحت‌الشعاع قرار دادن و بی‌نتیجه جلوه دادن مذاکرات با نمایندگان کشورمان است، این در حالی است که مطمئنا بازنده اصلی مذاکرات رژیم صهیونیستی است، چراکه آن‌ها در انزوا قرار گرفته‌اند.
 
آصفری تاکید کرد: بعضی از کشورهای منطقه همچون عربستان سعودی تمایلی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ ندارند.
 
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه تعلیق در غنی‌سازی را نمی‌پذیرد و پروتکل الحاقی قابل مذاکره نیست، همچنین ما حاضر به بستن پایگاه اینترنتی‌های هسته‌ای‌ نخواهیم بود چرا که تعلیق غنی‌سازی برای کشورمان قابل گفتگو نیست، اما سطح غنی‌سازی را می‌توان گفتگو کرد به شرط اینکه آمریکا و غرب تحریم‌ها را علیه ایران را لغو کنند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: آن چیزی که سبب شده جمهوری اسلامی ایران پای میز مذاکرات حاضر شود به خاطر تحریم و فشار نیست بلکه ما می‌خواهیم بگوییم که طرف متقابل ما استراتژی‌اش تنها فشار و ظلم است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.