تحریمهای جدید آمریکا علیه سوریه و حزب الله/ واشنگتن: نفوذ حزب الله جهانی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، وزارت خارجه ایالات متحده شرکت نفت دولتی سیترول سوریه را به دلیل تعاملات نفتی با ایران، در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. این شرکت با آمریکا مراوده ندارد لذا این تحریم نیز به نوعی در جرگه تحریمهای نمادین جای می گیرد.

این اقدام وزارت خارجه آمریکا همزمان با اعلام تحریم های خزانه داری این کشور علیه حزب الله لبنان به اتهام پشتیبانی از نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه صورت می گیرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌هایی مالی علیه حزب الله به دلیل ارائه آموزش و مشورت به حکومت سوریه و همچنین پشتیبانی گسترده لجستیکی از نظام این کشور، بوده است. بر پایه تحریم‌ها، تمام حساب‌های بانکی حزب الله که زیر نظر دستگاه قضایی آمریکا هستند، بلوکه خواهند شد. همچنین تعامل شهروندان و شرکت‌های آمریکایی با حزب الله لبنان ممنوع است.

این تحریم‌ها بیشتر جنبه نمادین دارد چراکه حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکاست و شهروندان و شرکت‌های آمریکا پیش از این هم از مراوده با حزب‌الله منع شده بودند.

دانیل بنیامین معاون وزیر خارجه آمریکا طی اظهاراتی همچنین اتهاماتی را علیه حزب الله لبنان نیز مطرح کرده و گفت:  بر آوردهای ما این است که حزب الله و ایران در آینده نزدیک به اقدامات تروریستی و عملیات های خود در سطح بالا ادامه خواهند داد.

معاون وزیر خارجه آمریکا که روز جمعه در یک کنفرانس خبری و مطبوعاتی صحبت می کرد، افزود: آنها می توانند بدون هشدار قبلی و یا با کمترین هشدار دست به این حملات بزنند.

این مقام ارشد آمریکایی افزود: ما هیچ فعالیتی از این گروه [ حزب الله] را در آمریکا ردیابی نکرده ایم. وی همچنین تصریح کرد که حزب الله سازمانی با نفوذ جهانی است . با این حال معاون وزیر خارجه آمریکااذعان داشت آمریکا هیچ اطلاعاتی درباره حملات یا چیز دیگری شبیه به آن از سوی حزب الله در اختیار ندارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.