تحریمها علیه ایران را متوقف کنید/ غرب به نظامی گری پایان دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، جنبش صلح آلمان موسوم به ” پزشکان جهانی برای جلوگیری از جنگهای اتمی” (IPPNW) در اواخر هفته گذشته در نشست سالانه خود در آلمان از دولت این کشور درخواست کرد که هر گونه شرکت در یک جنگ علیه ایران را رد کند.

اعضای این جنبش همچنین از غربی ها درخواست کردند که به جنجال قطعنامه علیه ایران که جمعیت غیر نظامی این کشور را هدف قرار داده و بیش از آنکه یک راه حل باشد تجربیات تا به حال نشان داده است که بیشتر به سخت شدن جبهه های درگیر در مسئله هسته ای ایران و افزایش خشونتها در این راستا منجر می شود، پایان دهند.

IPPNW همچنین از دولت آلمان درخواست کرد که همراه با دیگر کشورهای اروپایی در پیشبرد و زمینه سازی کنفرانس تصمیم گرفته شده از طرف سازمان ملل متحد برای ایجاد یک منطقه عاری از سلاحهای کشتار جمعی کمک کند.

این جنبش صلح آلمانی در این نشست درخواست کرده است که کشورش به فروش تسلیحات میلیاردی به منطقه ای با مناقشات فراوان(خاورمیانه) و همچنین زیردریایی های دلفین به اسرائیل و تانکهای لئوپارد به عربستان سعودی پایان دهد. این جنبش صلح آلمانی همچنین از مرکل درخواست کرد که از همه تلاشها در مسیر یک روند گفتگوی گسترده در منطقه بر اساس نمونه کنفرانس امنیت و همکاری در خاورمیانه حمایت کند.

IPPNW همچنین در نشست سالانه خود و در قطعنامه پایانی این نشست پایان تمام مداخلات نظامی غرب در کشورهای دیگر از جمله عراق،لیبی،افغانستان و همچنین ممنوعیت مداخله نظامی در سوریه را خواستار شدند.

آنها همچنین در این قطعنامه شدیدا هر گونه حمله اسرائیل یا آمریکا به تاسیسات هسته ای ایران را رد کردند.

در این قطعنامه همچنین آمده است : جنگهای وحشتناک ۱۱ سال اخیر از افغانستان گرفته تا عراق و لیبی به قیمت از دست رفتن جان صدها هزار نفر تمام شده است، ویرانیها و هرج و مرج زیادی به بار آورده و حالتهای اجتماعی استبدادی را ایجاد کرده است.

در این بیانیه همچنین علایق اقتصادی غرب را در به وجود آمدن چنین هرج و مرج ها و ویرانیهایی مقصر دانسته و آمده است که تامین علایق اقتصادی از راه نظامی گری یک راهکار بسیار مخرب و ویرانگر است که دموکراسی و حقوق انسانی را به خطر می اندازد.

 IPPNW همچنین از نمایندگان خود در پارلمان آلمان خواستند که وظایف انسانی و بین المللی خود را در قبال گروههای نیازمند به کمک از جمله پناهندگان و سربازان جنگی بیمار انجام دهند.

در بخش دیگری از قطعنامه سازمان پزشکان جهانی مخالف جنگهای هسته ای آمده است که مسئله برابری حقوق انسانها به عنوان اساسی برای صلح پایدار مورد بی توجهی قرار گرفته شده است. امروزه به خصوص  مسئله ترس از اسلام و مهاجران آفریقایی به ابزاری برای نظامی گری و مشروعیت دادن به عملیاتهای نظامی ناتو  در دیگر کشورها تبدیل شده است.

کارشناسان و فعالان صلح حاضر در این نشست همچنین در این قطعنامه  درخواست کردند که جامعه جهانی در تصمیمات خود در راستای خلع سلاحهای اتمی از سراسر دنیا جدی باشد و تاکید کردند که ما از دولت آلمان می خواهیم خواهان خروج تمام سلاحهای اتمی آمریکایی که در کشور ما وجود دارد، شود.

آنها همچنین در بخش دیگری از این قطعنامه اظهار داشتند که ما  احترام به حقوق و استقلال ملتها از جمله ملت فلسطین را می خواهیم. راه حل عاری از خشونت و احترام به حقوق ملتها برای ما اعضای سازمان پزشکان بین المللی مخالف جنگهای اتمی اهداف غیر قابل انصراف و پیش شرطی برای یک جهان صلح آمیز است.

در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است : ما این مسئله را که کشورمان به عنوان سومین صادرکننده سلاحهای جنگی در دنیا به شمار می رود، مضر و زیان بار می دانیم و یکی از محورهای فعالیتهای ما در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۲۴ روشن کردن و حرکت دادن عموم علیه این تجارت مرگبار است.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.