تحریمها نقش بسزایی در پیشرفت نظامی کشور داشته است

معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خوشبختانه تحریمها موجب شده است که صنایع نظامی، شرکتهای دانش‌بنیان و جوانان عزیزمان اکنون نه‌تنها همه نیازهای دفاعی کشور را تأمین کنند، بلکه توان صادرات تجهیزات دفاعی را نیز داشته باشند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ سیدمحمد حجازی در نخستین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه روزی برای تأمین یک فشنگ و سیم خاردار هم به خارج از کشور وابسته بودیم افزود: امروز در ساخت پیشرفته‌ترین تجهیزات، خودکفایی حاصل شده است.
وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری، تحریمها ربطی به یک موضوع خاص ندارد گفت: تهدیدات همیشه برای ایران بوده چراکه این تهدیدها تا وقتی که نظام جمهوری اسلامی پابرجاست ادامه خواهد داشت.
سردار حجازی درباره نخستین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه گفت: شناخت عزیزان شهیدی که در عنفوان جوانی راهی جبهه‌ها شدند می تواند الگوی خوب و سازنده‌ای برای نسل جوان باشد چراکه آنها کمبود امکانات را بهانه‌ای برای سازش و قبول تجاوز دشمن قلمداد نکردند و با دست خالی مقابل دشمن ایستادند.
وی با یادآوری اینکه تأمین همه نیازمندیهای رزمندگان از غذا، پوشاک و تجهیزات بر عهده واحد تدارکات بود، این وظیفه را امروزه در حیطه وظایف وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیز بخشی دیگر را در چارچوب فعالیتهای نیروهای مسلح دانست.
حجازی در ادامه گفت: تقدیر از این عزیزان که همواره پشت صحنه تلاش می‌کردند طی دو سال گذشته با برگزاری یادواره‌های مختلف در سراسر کشور آغاز شده که اگرچه دیرهنگام اما اقدام ارزشمندی است.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.