تحریم‌های تازه نشانگر بی تدبیری سیاسی آمریکاست

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تشدید تهدید و تصویب تحریم تازه در برابر دولتی که حرکت خود را با تدبیر و امید و پرهیز از تنش در روابط خارجی آغاز کرده، بی‌تدبیری دیپلماتیک است.

اکبر هاشمی رفسنجانی عصر دیروز در دیدار جمعی از اقشار مختلف مردمی از استان قزوین، وحدت همگانی مردم و مسئولین را عامل پیروزی در همه مقاطع انقلاب دانست.

وی تأکید کرد: صف مقاومت مردم ایرانیان در مقابل بسیاره‌خواهی‌ها، نباید با طرد و تهمت و توهین مخدوش شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح اوضاع سیاسی و فضای اجتماعی کشور در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: عنایت خداوند بود که مردم با حرکتی اعجازگونه، اعتدال اسلامی را برای ادامه راه برگزیدند.

وی نام‌نویسی خود در انتخابات را به قصد قربت و برای تحقق وعده رهبری در خلق حماسه سیاسی عنوان کرد و گفت: خلق حماسه اقتصادی منوط به همکاری همه قوا و دستگاه‌ها و پرهیز از کارشکنی‌ها در مسائل اجرایی کشور است.

هاشمی رفسنجانی با یادآوری اقدامات غیر دیپلماتیک آمریکا علیه انقلاب اسلامی در طول سال‌های قبل، متذکر شد: تصویب تحریم و تشدید تهدید در کار دولتی که حرکت خود را با تدبیر و امید و پرهیز از تنش در روابط خارجی آغاز کرده، بی‌تدبیری دیپلماتیک و نشان از برتری بی‌منطقی بر عقلانیت سیاسی در تصمیم‌گیری‌هاست.

* ثروتمندترین دولت بدهکارترین دولت بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به گلایه یکی از حاضران از اوضاع اقتصادی مردم، گفت: جای تأسف است که در نظام اسلامی و براساس آمارها بگوییم ثروتمندترین دولت تاریخ، بدهکارترین دولت بود.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: وقتی همین آمار آرای بیش از ۵۰ درصدی یک‌نفر را در مقابل ۵ نفر دیگر نگاه و مقایسه می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که مردم با امید وارد شدند و ناامید کردن مردم با هر توجیهی، گناهی نابخشودنی است.

وی با اشاره به اعضای کابینه و شعارها و وعده‌های حجت‌الاسلام روحانی در ایام انتخابات، ابراز امیدواری کرد «تولید به چرخش درآید، اقتصاد حرکت کند و کشور رونق بگیرد».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشکر از حاضران که زحمت سفر به تهران را در ماه مبارک رمضان کشیدند، به ظرفیت‌های استان قزوین اشاره کرد و گفت: کشاورزی، صنعت پیشرفته، دانشگاه‌های فراوان و مهم‌تر از همه دین و اخلاق، بهترین سرمایه مردم قزوین برای آبادانی دنیا و آخرت است.

در آغاز این دیدار، حجت‌الاسلام هادی قوامی وکیل دادگستری و نماینده سابق مجلس و آیت‌الله محمدی تاکندی نماینده استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری گزارشی از اوضاع فرهنگی و اقتصادی استان ارائه کرده و به تبیین دیدگاه‌های خود دربارهٔ مسائل مختلف پرداختند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.