تحریم‌های علیه ایران چگونه عملی خواهد شد؟

 تحریم‌های علیه ایران چگونه عملی خواهد شد؟

سیاه‌نمایی محافل غربی تا حدود زیادی متاثر از مواضع رژیم صهیونیستی بود که از مدت ها قبل از سوی کارشناسان و تحلیگران، مقامات غربی را آلت دست لابی صهیونیست توصیف کرده بودند.

 
 
 

سیاه‌نمایی محافل غربی تا حدود زیادی متاثر از مواضع رژیم صهیونیستی بود که از مدت ها قبل از سوی کارشناسان و تحلیگران، مقامات غربی را آلت دست لابی صهیونیست توصیف کرده بودند.

به گزارش محدوده، کارشناسان مطرح می کنند که با توجه به توافق صورت گرفته مبنی بر ادامه مذاکرات در سطح فنی و کارشناسی آیا تحریم های اول ژوئیه در قبال ایران اجرا خواهد شد یا نه؟

اظهارات مقامات روسیه که با بیانیه‌ای در مورد روند مذاکرات مسکو بیان شد پاسخی به سیاه نمایی غرب بود که ادعا می کرد پیشرفتی در طول مذاکرات حاصل نشده است.

در این بیانیه که به صورت رسمی از وزارت امور خارجه روسیه صادر شده بود، از نشست مسکو در مقایسه با نشست های قبلی به عنوان یک دستاورد مهم برای هر دو طرف مذاکره کننده ارزیابی شده بود.

در همین راستا باید اشاره کرد سیاه نمایی محافل غربی تا حدود زیادی متاثر از مواضع رژیم صهیونیستی بود که از مدت ها قبل از سوی کارشناسان و تحلیگران، مقامات غربی را آلت دست لابی صهیونیست توصیف کرده بودند.

نکته ای که کارشناسان سیاسی به آن اذعان داشتند آن بود که لابی صهیونیستی حتی در تعیین روز های مذاکره نقش اساسی داشته است همچنان که مسئول تیم مذاکره کننده ۵+۱ برای دور بعدی نشست های کارشناسی دو طرف در استانبول از آن سخن به میان آورد و آن تعیین دوم ژو ئیه برابر با ۱۲ تیرماه است “که تقارن آن با سالگرد حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی است که به دنبال آن مخالفت رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی را به دنبال داشته بود” و اینکه “دوم ژوئیه درست یک روز بعد از تاریخ پیش بینی شده برای اعمال دور جدید تحریم های نفتی و بانکی است و به مفهوم بازگشت جناح غربی “گروه ۵ +۱″ به سیاست (هویج و چماق) حکایت داشت و باید متذکر شد که جمهوری اسلامی ایران کنار گذاشتن سیاست ” هویج و چماق ” را یکی از پیش شرط های دور جدید مذاکرات اعلام کرده بود.

نکته ای که در مذاکرات مسکو از اهمیت خاصی حکایت داشت آن بود که توپ در زمین غرب بود و با توجه به قانونی بودن خواسته های ایران، با اجرایی کردن دستورات لابی صهیونیست نمی توانست از حق مسلم جمهوری اسلامی مبنی بر استفاده صلح آمیز هسته ای جلوگیری کند.

اقدامات شتاب‌زده از سوی لابی صهیونیسم

بعد از پایان مذاکرات مسکو محافل اسرائیلی اعم از منابع رسمی و رسانه ای این رژیم در اقدامی شتابزده مذاکرات را شکست خورده ارزیابی کردند و بلافاصله هیاتی را به ریاست مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی به آمریکا اعزام کردند تا در گفتگو با مقامات دولتی و کنگره آمریکا از هم اکنون مقدمات تشدید تحریم ها علیه ایران را برابر جدول زمانی تهیه شده از اول ژوئیه برابر با ۱۱ تیر ماه به مرحله اجرا گذارند که در آن تحریم ها ی نفتی و بانکی و بیمه ای خارج از چارچوب قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران پیش بینی شده است.

گفتنی است کارشناسان بر این عقیده اند که بازگشت رفتار جناح غربی به این نقطه می تواند فضای مذاکرات را بیش از پیش متشنج تر کرده و پیش رفت های بدست آمده در جریان نشست های استانبول ،بغداد و مسکو را خنثی کند و می تواند در موارد بسیاری چالش های جبران ناپذیری را برای هر دو طرف مذاکره کننده به دنبال داشته باشد.

مذاکرات صدرصد شکست نخورده است

همان طور که تشریح شد با توجه به اینکه مذاکرات مسکو برخلاف تبلیغات رژیم صهیونیستی و سیاه نمایی محافل غربی صدر صد به شکست نینجامیده و موضوع برای کار کارشناسی به هیات های فنی ارجاع داده شده است لذا قاعدتا نباید به مرحله اجرا گذاشته شود اما سفر شتابزده هیات اسرائیلی به ایالات متحده و دیدار مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی با کنگره آمریکا نشان می دهد که از هم اکنون رژیم صهیونیستی و لابی های یهودی برای تحریک غرب به اعمال دور جدید تحریم ها خیز برداشته اند.

لابی صهیونیستی برنامه ریزی کرده تا از طریق فشار به مقامات غربی و آمریکایی اعتمادسازی های بدست آمده در چند دور مذاکره ” استانبول، بغداد و مسکو” را نیز از بین ببرد و از یک سو اعتماد غرب به تعهدات ایران و از سوی دیگر اعتماد تیم مذاکره کننده ایرانی را نسبت به طرف غربی را در هاله ای از ابهام ببرد.

لابی صهیونیسم به دنبال نشان دادن علائمی مثبت در زمینه چالش های به وجود آمده

باید متذکر شد رژیم غاصب صهیونیستی قصد دارد امکان از سر گیری مذاکرات میان هیات های مذاکره کننده فلسطینی و اسرائیلی فراهم آورد و با نشان دادن علائمی مثبت در این زمینه چالش های به وجود آمده میان این رژیم با دیگر شرکای غربی و عربی اش را به حداقل برساند تا در پرتو آن بتواند ائتلاف ” اسرائیلی – غربی ” و “اسرائیلی- عربی” را علیه ایران بار دیگر سازماندهی کند و هدایت آن را در دست بگیرد.


کپی برداری از مطالب به شرط ذکر منبع مجاز است


برچسب ها : , , , , , , , , , , ,



پورتال تفریحی،خبری ایرانیان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.