تحریم‌های فوتبالی و ورزشی علیه روس‌ها! / فوتبال روسیه کلا محروم شد

روسیه بعد از حمله به اوکراین در همه سو در حال تحریم شدن است.

تحریم‌های فوتبالی و ورزشی علیه روس‌ها! / فوتبال روسیه کلا محروم شد

به گزارش ممتاز نیوز، کمیته بین المللی المپیک از همه نهادهای ورزشی درخواست کرد تعلیق فعالیت های روسیه در رشته های مختلف ورزشی را در دستور کار قرار بدهند.

در همین راستا فیفا قرار است روسیه را تا اطلاع ثانوی از هرگونه فعالیت بین المللی تعلیق و محروم کند؛ البته باید منتظر بیانیه رسمی فیفا ماند و در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، روس ها از پلی آف جام جهانی حذف می شوند.

فیفا روسیه را از میزبانی محروم کرد

در شرایطی که پس از حمله روسیه به اوکراین، فدراسیون‌های فوتبال کشورهای لهستان، سوئد و چک که در مرحله انتخابی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با روسیه همگروه هستند، اعلام کردند حاضر نیستند در این مسابقات مقابل تیم ملی این کشور به میدان بروند، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نیز نخستین تحریم علیه روسیه را اعمال کرد.

بر اساس اعلام این فدراسیون، تیم ملی روسیه از این به بعد تنها در قالب نام اتحادیه فوتبال روسیه (RFU) و انجام بازی در زمین بی‌طرف و بدون تماشاگر قادر به ادامه فعالیت خود خواهد بود

 فیفا همچنین استفاده از پرچم روسیه و سرود ملی این کشور را در هر مسابقه‌ای که تیم‌های روسی در آن بازی می‌کنند ممنوع کرد

 فیفا همچنین ضمن اعلام همبستگی با همه کسانی که تحت تاثیر اتفافات روی داده در اوکراین هستند تاکید کرد که خشونت هرگز یک راه حل نیست

نماینده روسیه از لیگ اروپا کنار گذاشته شد

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کرد تیم اسپارتاک مسکو را از حضور در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا محروم کرده است و به این ترتیب لایپزیک راهی دور بعد شد.

فوتبال روسیه به کل محروم شد

 فیفا و یوفا تصمیم گرفتند تیم ملی و تیم های باشگاهی روسیه را تا اطلاع ثانوی از حضور در مسابقات بین المللی محروم کنند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.